søndag 14. august 2011

Pene pendler

Fru Åpent hus har sansen for fine lamper. Jeg oppdaget at det var altfor lenge siden jeg hadde svingt innom temaet Belysning. I dag er det duket for ei lita lampeutstillling. Ti på rad - enkle pendler:

connic fra Modiss



Av Johanna Vidhagen Sten via VTwonen

Claire fra Bo Concept



Concert av Jørn Utzon. Mer her.



Corelamp av resirkulert materiale, fra Design Public




Fog fra Morosini



Betongpendel Glans fra Foscarini




Megakite fra Foscarini



Blank messingpendel fra Lightyears



Plugged fra Muuto

Noen du likte?


I neste innlegg
fra ønskelista

7 kommentarer:

  1. Liker fog og plugged, men mange fine!
    Er egentlig ikke så kjent i belysningsverden, men der er d mye fint :)

    SvarSlett
  2. Ååå, den nest øverste var nydelig! Veldig spesiell.. takk for flott inspirasjon!

    SvarSlett
  3. Utzons Concert, men det må jeg vel si siden jeg hard en selv :)

    Anja

    SvarSlett
  4. Elsker den som minner både om blåbær og fiskeskjell, og den som ser ut som en gull-Barbapappa :D *♥*

    SvarSlett
  5. Betongpendelen var veldig kul... og 'concert' har jo noe av samme inspirasjonen som operahuset i Sydney (lampen fortjener mer oppmerksomhet enn den får per i dag). Jeg må allikevel si at selve operahuset er min favoritt.

    Forresten- morsomt at du skrev om belysning i dag! Akkurat det jeg tenker på i disse flyttedager. Alltid like spennende å se hvilket lys man har naturlig og hvilke lamper man bør ha/supplere med til det naturlige lyset.

    SvarSlett
  6. Takk for flott inspirasjon. Trenger absolutt taklampe.

    SvarSlett
  7. Hej!
    Fina och inspirarande lampor! Är själv på jakt efter nåt kul att hänga i taket. Såg att du gillade vårt inlägg om betonggjutning i stövlar. Känn dig fri att låna bilden bara du hänvisar till oss!
    Ha det gott!
    /milli

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...