fredag 18. september 2009

Forvandling 1 - ferdig!





Kirurgen jobbet lenge og grundig med pasienten. Vi venta i sitrende spenning: Hvor lenge har sofaen vår igjen å leve? Var der håp? Ville dette gå bra?
Da møbeldoktoren kom ut fra operasjonssalen så han alvorlig på oss. Vi frykta det verste.

Men til vår store lettelse; møbeldoktorens furete ansikt sprakk opp i et gledelig smil og proklamerte: Sofaen lever i beste velgående, og gleder seg til å komme  hjem!! :)

Vi jubler av glede. Hallen den skal få bo i er pussa opp. Vekk med guffent "liksomtrepanel", klumpete takbjelke og uelegante takplater. Downlights (m/ dimmer naturligvis), lyse vegger og nytt gulv på plass.
Jeg elsker dongeri. Og tenkte at med striper beholder vi noe av det klassiske preget. Stoffet fant jeg hos Green Apple. Love it.

Det er klart for snoreklipping og stemningsfull innvielse. Hallen vår har fått nytt liv. Her skal lillesøss få sitte på fanget når vi tar på ytterklærne. Og her skal storebror få anlegge den store bilbana. Velkommen hjem kjære plumpe lille sofapensjonist! En ny æra kan begynne. :) (Dette var vel kanskje litt pompøst, men skitt au!)


Til minneboka. Det triste "før-bildet"



Ellers:
Jeg er straks klar for jentehelg i Oslo. Ha ei riktig god helg, alle i hopa! :)

10 kommentarer:

  1. Utrolig flott sofaen ble! Kjekt å ta vare på et så staselig møbel:)

    Klem pInk lady

    SvarSlett
  2. Det ble utrolig vellykket!! Trakk du om selv? Hvis ikke, hva ble kosten? :)

    SvarSlett
  3. Og når kommer du til Oslo? ;)

    SvarSlett
  4. Så utrolig fin sofaen ble! Det er så fint å se hvor fine gamle ting kan bli når de gis en ny sjanse

    SvarSlett
  5. @Dagny. Jeg hadde en møbelpensjonist som tok omtrekkingsoppdraget for meg som en tjeneste. Så prisen stemmer vel ikke helt med markedet, kan du si. Men tror nok jeg kunne betalt det dobbelte også for å få den "i form" igjen! :)Selv heg holder meg til å trekke om spisebord-stoler og puter! :)

    SvarSlett
  6. Ååå - nydelig sofa!! En slik vil jeg ha! ;-)

    SvarSlett
  7. veldig inspirerende linker ang bildevegg!! bildelist er genialt også! må se mer på bildene..fikk litt ny glød nå.takk:-)

    SvarSlett
  8. Blicken fastnade direkt på den underbara soffan när jag kom in på din blogg! Så fint foto också!

    Tack för besöktet på min blogg och din snälla kommentar, det uppskattar man speciellt när man är ny i bloggvärlden :-) Kul att hitta hit till din blogg och Epla-butik!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...