søndag 13. september 2009

Selvransakelse ..

Jeg har gitt meg sjøl ei oppgave. Den er som følger: Lage ei liste over ting som gjør meg glad. Ikke så original. Men dog - jeg gjør det ikke for å være spesiell. Men heller la det være en eksersis til nytte for meg selv. Her dukker det nok opp en del klisjeer, men skitt au. Jeg må da være ærlig!!? Jeg har på følelsen av at dette er starten på et lite "internprosjekt" for meg :) Her er det jeg kom på i farta.
(sorry - greide ikke å stoppe med fem...!)
Ting som gjør meg glad:

- å få være kreativ
- å få ros og gode tilbakemeldinger
- å jobbe i gode team
- å være sammen med familien
- sol og varme

- lukten av god mat under laging
- ei rolig kaffistund sammen med min kjære
- å få se familien min igjen etter ei reise
- ut på tur - skog, fjell, sjø, strand
- sykkeltur med mann og barn



- å få prøve meg på nye ting
- å se barnas fjes når jeg kommer for å hente i barnehagen
- å gi gaver
- å bli frisk igjen etter å ha vært syk
- og å VÆRE frisk, selvfølgelig


- å ha selskap, med huset fullt
- å seile - frisk vind i liten båt
- å rafte i hvitskum
- å finne ei anledning til å ha på kjole
- picnic med pølsetermos




- gode samtaler med nære venner
- fridag, varm sommerdag; barbeint - ingen planer
- å labbe tur i fullt regnhyre i vind og piskeregn
- siesta i ei hengekøye
- å se resultater: for eks et husprosjekt bli virkelighet!

- å finne et nytt favoritt klesplagg
- å fotografere
- å få hjelpe noen som trenger det
- blomster
- å være impulsiv

 
- å få "sysle" med innredning og kreative prosjekter
- å få gjøre en forskjell (kommunisere, engasjere, motivere)
- massasje og velvære
- å få krysse noe av huskelista mi (hihi - ja, jeg er sær!)
- uventa besøk

- å stå på scena med vokalgruppa mi, "Kort og godt"
- å dykke
- berg-og-dalbane
- å få sove lenge om morgenen
- å få til noe jeg ikke trodde jeg kunne

--** --**--**--        --** --**--**--       --** --**--**-- 

Noen som kjenner seg igjen i noe av dette?
Er du klar til å ta stafettpinnen videre? Premie får du allerede ved å gjøre tankeøvelsen!
Hva er livets gode små øyeblikk for DEG!?
Kanskje ikke så dumt å tenke over av og til.. :)

"Alla dessa dagar som kom och gick - inte visste jag at dom var livet"

(Alle foto: Åpent hus, minus marihøner: ukjent)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...