søndag 21. august 2011

Hva har du gjort ....?

.. for din neste i det siste? Sikkert mye. Men hva med våre brødre og søstre som sulter og er syke på Afrikas horn?

Vi har blogget om Tsunami, om katastrofen i Japan, om 22.juli. Da kan jeg ikke la være å benytte den lille muligheten jeg har til å peke oppmerksomheten vår mot ei stor og forferdelig katastrofe som utspiller seg akkurat nå. Som dessverre ikke får så mange nyhetsoppslag som disse andre "sakene".

Vi har det så godt, at det er bortimot umulig å forestille oss hvordan disse massene av mennesker lider. Er det ikke? Men hva om du setter ansiktet til noen du kjenner på disse utmagrede kroppene?




200 kroner er veldig lite penger for de fleste av oss. Penger vi ikke kommer til å merke har forlatt oss, en gang! Tenk for en forskjell det kan gjøre for disse menneskene!!

Om alle de over 400 som er innom Åpent hus på en dag hver ga sitt bidrag - tenk for en forskjell det kunne gi! Jeg har ikke samvittighet til å la være...



 Bidraget går til SOS Barnebyer. En av de flotte organisasjonene som kjemper for å avhjelpe situasjonen.


Jeg sier på forhånd takk 
til alle som velger å sende ei slik tekstmelding.

Tenk om det var oss.

Takk til Stines hjem for lån av grafikk.
Lån gjerne videre. Hun deler med alle.

6 kommentarer:

  1. Supert!!!!
    Viktig å spre budskapet!!

    Kjempefint hvis du linker til meg, også har du skrevet navnet mitt bittelitt feil ;)

    SvarSlett
  2. Viktig å oppfordre folk til å hjelpe!

    SvarSlett
  3. Oerhört viktigt, jag har gjort det ett par gånger!!!! Hoppas flera gör. Kram Johanna

    SvarSlett
  4. Helt enig med deg. Måtte nevne det da jeg ble med på hele Norges manifest for jeg kan ikke la være å tenke på hvor lite oppmerksomhet denne saken har fått.. Det er helt forferdelig, jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å se barnet sitt utmagret og døende...
    Vi kan alle bidra her i rike Norge!
    Klem
    Lise

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...