mandag 15. august 2011

Fugle-dilla / Hooked on these birds!

Jeg er egentlig ikke fan av "pynt uten også en eller annen praktisk funksjon". Derfor har jeg aldri hevet meg på ugle-bølga, eller andebølga, eller englebølga. :) Det som står fremme hos oss er stort sett av typen lysestaker eller vaser. Og selvfølgelig en og anna ting som barna har laga.

Men denne fuglebølga greier jeg visst ikke å styre unna. Disse fuglene er jo rett og slett bare kjempefine! Kan ikke helt sette fingeren på hvorfor jeg liker disse så godt. Men formene er i alle fall enkle, og uttrykket litt uskyldig. Trefinishen er jo også myk og fin - sånn man får lyst til å ta på! :) 



Så er jo disse også litt "retro" da. Og det er unektelig noe jeg tydeligvis har litt "hang" for.
De er utformet av dansken Kristian Vedel i 1959.
Og nylig satt i produksjon igjen. De hånddreies i en liten by i Danmark.







De fåes i to høyder. Underdelen kan snus, sånn at fuglen endrer kroppsfasong.
Hodet sitter løst oppå og kan snus sånn at hodestillingen kan endres.





Alt dette munner ut i at jeg er "fortapt": fuglebølga har tatt meg. Jeg ønsker meg trefugler!! :)
Men hvorfor må noen små trefugler koste så mye? Er det en julenisse som hører leser her, er dette et hot tips til fru Åpent hus :) Tre stykker er fint! :)  To høye og en liten plump en! :) yes?

hihi!!
 
Translation;
I usually don't fall for little decor-things which don't serve a functional purpose. But these wooden birds are an honest exception!! Designed in 1959 by Kristian Vedel these small oak birds are still hand turned in a small village in Denmark. I wouldn't mind three of these, Santa!! (I hope he is amongst my readers ..)


Er i humør for å dele en liten morsomhet til i dag. Vær så god!! :)





I neste innlegg
et eller anna - etter innfallsmetoden :)

6 kommentarer:

  1. Herlige fugler!
    Nå skal ikke jeg akkurat si at jeg bare har ting fremme som har en misjon... nei, her er det ALTFOR mye som ikke har en misjon, men jeg elsker dem alle og klarer ikke pakke dem bort... hi hi... Elsker å se rene linjer og lite pynt på bilder, men hjemme hos meg må det visst bugne!
    ha en fin kveld! I morgen håper jeg å ha mitt manifest klart!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  2. Skjønne fugler, liker det litt forvirrede uttrykket de har. Selv har jeg bare et lite snev av kaninfeber. Og uglefeber. Og pittelitt bambifeber. Men det er ikke så veldig mye pyntesaker fremme hos meg heller, prøver å kvitte meg med mest mulig sånt. Gullet hjelper til med å knuse noen av dem. jaja. *♥*

    SvarSlett
  3. Jeg elsker de fuglene! Liker at hodet er løst og at man kan forandre uttrykket på det. En slik en, eller flere må du få deg! Absolutt!

    SvarSlett
  4. Næmmen ! De var utrolig søte , jeg vil også ha ;) Har litt ugledille jeg da, selv om jeg har bare 2 hi hi ;)
    Måtte fnise litt av den plakaten , det er bare å innrømme sine synder her ser jeg ;)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. La ut bilde av mine "Bird" i dag. Skulle tro at jeg ble inspirert av innlegget ditt, men leste om ditt ønske først nå. Mine to står alltid fremme, så jeg forstår godt at du har lyst på. Håper du får en fin dag. :)

    SvarSlett
  6. Disse har jeg og de er supetsøte! :-)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...