onsdag 24. februar 2010

Primula


Er det flere som føler at de våkner til live når sola viser seg for alvor på seinvinteren? Når det fortsatt er for kaldt til å sette seg ute, kan jeg finne på å dra godstolen bort i solstripa på stuegulvet og bare s-i-t-t-e der.

Primula - det latinske ordet for vår - noen som vet hva det betyr? Det første synet. Av liv. Og en av vårblomstene heter Primula veris - det første vi ser. Det er navnet på Maria nøkleblom. Men det jeg går og venter på er snøklokker og krokus. Jeg har ikke lurt dere - vi har fotsatt ikke hage - men et lite blomsterbed foran huset. Og der har jeg sørga for å plante det jeg kan av skjønne vekster.

Elsker å føle sola varme på huda. Tror rett og slett det får kroppen til å våkne til live, og batteriene til å lades. Samtidig som jeg nyter nuet, ligger også den gode vissheten der - om lysere og varmere dager i vente. Krukkegeranium'en fra i fjor blomstrer optimistisk i stuevinduet, og minner meg om alt som skal komme. :) 

Jeg skal la være å dytte på dere enda flere bilder av utsikta vår (som dere vet jeg elsker) - på ei stund i alle fall. Men en litt tildekt variant tåler dere vel? :)

Gjenskinnet i Frisbi-lampa over spisebordet er upåklagelig! :) Hihi! (Nei, her rekker ikke smårollingenes små fingeravtrykk til - Det hvite i bildet er skyer!)

Lurer forresten på om jeg skal vise mer her hjemmefra på bloggen. Men er ikke helt sikker på "hva som er interessant" :) Man er jo så vant til det man har, at det er ikke så lett å vurdere det objektivt. Noen som har noen tanker om det?

Jeg har vært hjemme på dagtid i dag- det er ikke ofte. Men lesedag - et avbrekk i jobbuka - har av og til sine fordeler! Det er deilig å se litt mer dagslys, og kunne tasse rundt i tøflene. Men som ferskblitt student er det ikke noe slaraffenliv. Turskoene roper på meg, men jeg må disiplinert be dem vente. En god kopp kaffe til arbeidet, derimot - det må jeg da kunne unne meg! :)


Håper du tar deg et lite friminutt innimellom. Og henter frem noen gode avslappende tanker og følelser. Slikt har vi godt av - både kropp og sinn. Det er rett og slett en god investering i deg selv! :)

 Og i morgen
blir det inspirasjonsbilder fra et moderne bokollektiv.

10 kommentarer:

  1. hei
    &
    hjertelig takk for hyggelig besøk av deg på bloggen min. Herlig-herlig bilder du deler med oss, solstråler, blomster og en superfin lampe..og en lovely utsikt!
    ..så du har blitt student igjen, skjønner jeg!..ikke noe slaraffenliv det nei.. Har akkurat sendt inn søknad til høgskolen, satser på videreutdanning fra høsten..spennende!
    .. fortsatt fin kveld
    moaklem

    SvarSlett
  2. *heihei! takk for koselig kommentar på bloggen min! jeg har bare såvidt fått kikka litt på din,men jeg liker kjempegodt det jeg ser* nå skal jeg lage meg en god kopp te og skrolle meg videre nedover - gleder meg!! fin kveld til deg*vigdis

    SvarSlett
  3. Åh,som jeg lengter etter våre. Å sitte i solveggen selv om d fortsatt er snø, men man kan kjenne varmen fra sola:-) I love!!!
    Deilig m lese dag. Gleder meg selv til å bli student snart. :-)

    SvarSlett
  4. Det skjønt når sola skinner inn i huset ja- selv om jeg ser alt støvet og de skitne vinduene;) nydelige utsikt dere har- vi hadde også veldig flott utsikt der vi bodde før- men det er fint her også- selv om vi ikke lenger ser havet;)
    Håepr du får en fin dag i morgen;)

    SvarSlett
  5. Salut, merci tu est trés simpatique ... bisous.

    SvarSlett
  6. Hei og takk for hyggelig kommentar på bloggen min.Det varmer veldig!

    Det merkes at det blir lysere og lysere for hver dag som går nå.Deilig med sola som skinner og så godt å ta bilder i dagslys igjen!Blir jo noe helt annet!

    Ja,du må gjerne legge ut bilder av hjemmet ditt.Alltid spennende å se hvordan andre har det:)
    Vil gjerne følge bloggen din.

    Ha en fin kveld/god natt!

    SvarSlett
  7. Fine bilder - jeg tar gjerne enda flere av utsikten din. ;) Og av interiøret deres også.

    Ha en fin dag i morgen. Jeg har ferie, og klarer ikke komme meg i seng....

    SvarSlett
  8. God morgen til deg!:-) Ja, det er jammen herlig når solen står høyere og det blir lysere. Når solstripen kommer inn bakvinduene er våren på vei..heldigvis.

    Hehe..ja du kan bare låne bilder så mye du vil:-) Blir spennende å se! Jeg digger jo lamper, klokker og speil, så kjekt med innlegg om dette!! Viserne er kjøpt på clas ohlson. Noen sprayet røde.

    Ha en fin dag! Som sagt blir det hjemme med sykt barn i dag, men humøret til alle er på topp, så dette blir nok bra:-)

    Heidå!

    SvarSlett
  9. Hei hei!

    Nå har jeg sittet her og kost meg med innleggene dine. Så utrolig fin blogg du har. Og så morsomt med kommentaren om hva du skriver om i morgen.

    Jeg har også tittet på utsikten din, og den er helt fantastisk! Du er heldig.

    Ha en fin dag videre.

    Hilsen Sølvi

    SvarSlett
  10. Ja, foråret kan ikke være sååååå langt væk nu. Synes nu stadig at det er sjovt at klovne (for det er det, jeg gør - er jo dansk) på ski. Måske fordi jeg ved, det snart er slut med sne. Ha en fin aften. Hilsen Bente

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...