tirsdag 23. februar 2010

Delikate soverom

Soverommet er vel det rommet i huset der jeg foretrekker aller mest enkelhet. Der trekker jeg mot det spartanske, lyse, rolige. Her er et lite utvalg vakre soverom. Ikke alle ville jeg valgt selv, men alle fortjener en plass i inspirasjonsgalleriet i Åpent hus.

1) Alt unødvendig skrelt bort. Foto: Vangelis Paterakis

2) House of Philia blogg. Nydelig avdempet lys blåfarge. Gjør seg godt sammen med hvitt, grått og lys muldvarp. Og på trepanel i gammel stil. Definitivt.

3) Himmelseng står ikke spesielt høyt på lista hos meg, men dette var da av den stramme, og stilige typen.
Gir definitivt særpreg til rommet. Flotte nattbord og nattbordlamper. Av Jack Ceglic, Long Island.

4) Lekkert med lysspill gjennom lette gardiner. Annie Coggans hus, via Design Sponge.

5) Lekker lampesamling i hjørnet. Ellers får jeg litt nostalgisk/spartansk/hospital-følelse! :) Av Frederic Mechiche, Paris

6) Sarte farger, myke tekstiler og et par industrielle detaljer. Love it. Fra Living etc.

7) Cote Maison via Flickr. Friske detaljer og kontraster. Sånn lufteveranda kunne jeg forresten godt tenke meg.

8) Romantisk fra Home is heaven.

9) Smånostalgisk og ujålete i blått og hvitt på loftet.
Over og under: Living etc

10) Hvis der først skal være rene dekor-elementer,
var vel dette noe av det mer diskrete, moderne og tøffe.

11) Fra Skøna Hem
Jeg er glad for at jeg slipper å ha arbeidspult på soverommet - nå lenger. Men en rød Luxo var da sprekt som nattbordlampe. Og hvor mange av oss har senga på tvers i et hjørne?

 12)  Luftig og særegent. Av Paul Massey

Hvis jeg skulle velge, hadde jeg kanskje valgt
lys seng, vegger og gulv som i bilde 1,
nattbord som i bilde 3
nattbordlampe og tekstiler som i bilde 6
(selv om Bestlite står aller øverst - men føler det blir for råflott å kjøpe så dyre til nattbordlamper som knapt sees i løpet av dagen, og knapt er i bruk!) 

Og så skjønner jeg at jeg er strålende fornøyd med den sengegavlen vi faktisk har! :) Skal vise den om ikke altfor lenge, kanskje.

I morgen
har jeg lesedag. Lurer på hva som kommer da. :)

10 kommentarer:

  1. Den svarte sengen i det tredje bildet er min favoritt. Stilig!

    SvarSlett
  2. ooo..likte nr 6! :-)

    Selvsagt kan du låne hobbitspeilet:-) det skal males en gang i fremtiden. Enn så lenge er det i denne litt rare gule trefargen;-)

    Liker dine innlegg!:-)

    SvarSlett
  3. Nummer 1, 2, 6 og 12. Love it :)

    Håper du har en fin fin kveld ❤

    SvarSlett
  4. Mange fine innlegg siden sist jeg var innom! Likte godt interiøret På Bølgen og Moi, og er helt enig i at det er helhetsopplevelsen som teller. Spesielt når man lager så god mat hjemme, hehe...

    SvarSlett
  5. Så masse flott inspirasjon! Helt enig med deg i at soverommet er et av stedene jeg liker å ha det mest mulig enkelt, lyst og rolig. Det skal jo først og fremst være et avslappende rom(selv om jeg må innrømme at det sjelden er fritt for litt forstyrrende rot;) Men jeg prøver:) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. sv: Takk for det :) Liker bloggen din, og er selv ganske interessert i interiør og den slags :)

    SvarSlett
  7. en, tre og fem er mine favoritter! på soverommet er rene flater og lite rot det viktigste for meg. det skal med andre ord bli godt å få fronter på våre tre klesskap.. ting tar tid når man pusser opp, ihvertfall når man må kjøpe kjedelige ting som vaskemaskin og lister først :)

    SvarSlett
  8. Hei så flott blogg du har, første gang jeg besøker deg men her kommer jeg tilbake og henter inspirasjon! (:

    Flott tittel på bloggen.

    Det var mange flotte soverom. Herlige bilder...

    SvarSlett
  9. for noen lekre soverom... hmm minner meg om at det snart er på høy tid å komme seg i loppekassa. Jeg linker deg opp til bloggen min, håper det er ok.

    Natta

    SvarSlett
  10. Ah, nyyydelige bilder!! Favoritten var nr 6. Helt fantastisk!! - og takk for vakker blogg! :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...