onsdag 10. februar 2010

Oppholdstillatelse?

AJ på prøve, ser, som mange sikkert tippa, ut til å få permanent oppholdstillatelse i Åpent hus :)

Jeg liker denne lampa! Og tror den kan gi min tidligere presenterte "problemkrok" et lite løft. Er fortsatt ikke vill etter denne stolen, men det hjalp godt å bytte ut bildet som hang over den. Det var dette:

Tøft men veldig mørkt til en forholdsvis mørk hall.
Laget av kunstneren Liland Ferstad.

Før sto et gammelt lite bord og ei tilfeldig "overskuddslampe" her. Kroken fikk definitivt ikke det preget jeg ønsket.


To moderne trykk av svenske Cassandra Rhodin kom på plass. Kanskje noen husker at jeg viste før-og-etter-bilder av stolen og ba om råd til hvordan oppdatere denne kroken litt? Nå har jeg prøvd meg med ei lita pute i sterke farger/grafisk mønster for å bryte "bestemor-preget", bordet er fjerna og lampa er erstattet med en av lampefavorittene mine - moderne og stramme AJ lampa fra Arne Jacobsen.

Disse tingene tenker jeg at inntil videre har sørget for en mer balansert stilmiks og et fraich'ere uttrykk. Ikke det at noen verdensproblemer er løst, men jeg er kjempeglad for lampa, som min Herr Åpent hus var så grei å spleise på. :)

"Ka dokke syns?"
Noen som har flere forslag til "forbedringer"?

I fall noen tror tema som dagens er altoppslukende og spesielt viktig for meg, så må det presiseres at det er det ikke i den store sammenhengen. Men interiørløsninger som gir "en god følelse" er ikke å forakte i en travel hverdag.

I morgen
har barna noe de vil si oss

13 kommentarer:

  1. Kjempefin! Kroken din har definitivt fått et løft, og jeg likte veldig godt kombinasjonen stram klassisk lampe og mykere stol. Nydelig!

    SvarSlett
  2. Stilig forandring:)) Liker også veldig godt de bildene!

    Siden det er en lesekrok, hva med en stilig magasin holder? :)

    Ha en fin kveld,
    klem L :o)

    SvarSlett
  3. Jeg syns det ble kjempebra! En stilig og innbydende krok:) Ble en veldig god stilmiks. Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  4. Det ble en koselig lesekrok. Hjalp veldig å skifte ut bildet. Stolen er kjempefin synes jeg. Ser ut som gammelt godt håndverk.
    klem

    SvarSlett
  5. Tusen takk for kommentar :) Så nydelig krok du har på stuen....digger den stolen din !!

    Flink du er ;)

    Liker bloggen din !!

    SvarSlett
  6. Kjempeflott!! Og det ble en stor forandring!:) Var det jeg visste: Har man først fått en så lekker lampe i hus, så ser jeg ikke for meg at den kommer ut igjen!
    Snille herr åpent hus som spleiser da:)

    SvarSlett
  7. Det ble en fin forandring. Den lampa gjore susen..

    SvarSlett
  8. Der er bildene du snakket om ja! Jeg liker denne illustratøren kjempegodt og har også noen bilder selv, men andre motiver. Kjempekoselig krok du har fått til der. :)En liten Ludde, eller saueskinn på gulvet foran stolen, fyr i peisen, og en god bok så er du i drømmeland! Kos deg. :)

    SvarSlett
  9. Fin lesekrok! Men kanskje du kunne trukket om stolen i et litt grafisk mønster, for å "stramme den opp" litt? Det hadde passet fint til lampen, som jeg forøvrig liker veldig godt. Godt lys gir den også, det er jo en hyggelig bonus ;-) Bildene jeg vant i konkurransen din har kommet opp- på kjøkkenet, der de virkelig kommer til sin rett. Legger ut bilder på bloggen min etterhvert. :-)

    SvarSlett
  10. Eller kanskje det hadde holdt med en sort/hvit pute med litt stramt mønster på, en liggende i ryggen, ca 15x30-35cm?

    SvarSlett
  11. Hei frk Fosse
    tusen takk for fine tips - jeg elsker når folk har lyst til å se nytt på det jeg har! :)

    den røde stolen ble trukket om for 6 års siden, før jeg hadde plan med hvor den skulle være. så jeg får prøve meg med den rimeligste forandringen først! :)
    spørs om jeg ikke må gå på jakt etter svart/hvit pute. Synd Ikea er langt unna.
    klem fra Åpent hus

    SvarSlett
  12. Vel- hvis du finner en du vil ha på nettsiden deres, kan jeg alltids kjøpe den for deg og sende? Vi er altfor ofte på Ikea for tiden ;-)

    SvarSlett
  13. Sjekk ut sidene for metervare- der var det mye fint i sort-hvitt! Syr du? ;-)

    http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/Textiles/10655?pageNumber=2

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...