onsdag 17. februar 2010

Lys til arbeidet

Jeg har snekra sammen en ny liten Åpent-hus-utstilling. Denne gangen et utvalg "arbeidslamper". Faktisk 20 i tallet, for å være helt eksakt. Fri enté - God fornøyelse! :)

1) Hi-light fra Pottery Barn

2) La Lampe Gras fra 1920-tallet.

3) Factory fra House Doctor

 
4) Ninety luxo - energibesparende LED lys fra Luxo
5) Forsølvet messing fra Bloomingville


6) Norsk klassiker Luxo, her hos PurNorsk

7) Antifoni fra Ikea - rimelig alternativ.

8) Kanskje holder det med en vanlig bordlampe med godt lys?
Ph 3/2 av Poul Henningsen


 
9) Flower Pot skrivebordslampe av Verner Panton



10 Self av Luis Eslava

11) Tyske Job bordlampe hos Plug Lighting

12) Studioilsew084t fra Design within reach

13) Artemide Tolomeo micro, bl.a. hos Villaeuropa.com

14) BL-2 Beslite av Robert Dudley Best,
fra 1930-tallet.

15) Bubble lamp fra Heals

16) Cato fra Designbelysning.no

17) AJ bordlampe av Arne Jacobsen

18) Heron av Isao Hisoe


19) Wing fra Designworks

20) Spotnic hos Designbelysning.no

Hva er din favoritt? Noen du savner i utvalget?
Og noen som vil gjette hva som er mine favoritter? :)
(Det er hele fire stykker! :))
Jeg tar ny test på herr Åpent hus :)

I neste innlegg
skal vi ut å spise i Oslo. Blir du med? :)

12 kommentarer:

  1. Ja, gjett om jeg har merket alle varme tanker.. Det har vært fantastisk med slik støtte... Tusen takk.
    Nå går det mye bedre, og jeg ser bare fremover..

    Flotte lamper! Tror min favoritt ble nr 14 ;o)

    klem J.

    SvarSlett
  2. Mye lekkert her - mine fire favoritter er nr 1, 6, 13 & 14- spent på hvilke du liker- men hadde nok vært veldig fornøyd med flere av de andre også- lampa jeg har på skrivebordet nå er arv fra ikea---men nå fikk jeg lyst til å fornye meg igjen;)

    SvarSlett
  3. Kjendislivet er fantastisk morosamt:)

    SvarSlett
  4. 9) Flower Pot skrivebordslampe av Verner Panton & 1) Hi-light fra Pottery Barn var finest :D

    SvarSlett
  5. så mange fine lamper!
    mine favoritter var nr 1 også den tyske Job:)

    ha ein fin kveld:)

    SvarSlett
  6. Du er så snill som skriver hilsner til meg, hihi!!! Akkurat det innlegget som du har skrevet her har opptatt meg litt i det siste.... for mannen skulle nemlig ha arbeidslampe på kontoret sitt. Og det er jo ørtens å velge mellom, men når lommeboken sier sitt så fant vi en fin en på IKEA; barometer!?! tror jeg den heter, eller noe sånn i den dur. Jeg trenger vel ikke si at jeg likte den øverste gule lampen på innlegget ditt!?!?! hehe.
    Ha en nydelig bloggekveld!!

    SvarSlett
  7. Eg må jo bare tilføye at den go-stol-kroken din fikk en saftig face-lift!!! Det ble bare helt rått!!! Er det bloggekrok??

    SvarSlett
  8. BL 2 er uten tvil min favoritt. Jeg liker veldig godt Beslite sine lamper! Nr.1 er også flott:-)

    Tipper dine favoritter er nr: 1,8,14 og 17... wild guess:-) hehehe..

    Ha en fin fin kveld!

    SvarSlett
  9. Flott lampeutstilling i Åpent hus!!!
    Likte det meste her, og de første lampene var utrolig likt på Jielde-lampene. Liker den industrielle lampestilen veldig godt, morsomt med farger:)
    Ha en fin kveld!
    Klem Anita

    SvarSlett
  10. Mange fantastiske lamper! Jeg trooor min favoritt er artemide lampen. Men det er mange her jeg kunne tenke meg:)

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Her var det mange fine lamper! Blant mine absolutte favoritter er nr 17 og nr 4, så jeg stemmer på dem :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...