mandag 1. februar 2010

Essey


Dette merket kom jeg over på en "snope-kikke-tur" på en av fri-onsdagene mine nylig. Tok turen innom en av yndlings-interør-butikkene mine i området, og myste på mange lekkerheter.


På et bord, med en plante oppi, stod denne litt beskjedne saken. Er den ikke fin? (mobilbilde)
Ser ut som det er en trend nå å lage ting som ser ut som noe annet - men erstatte originalen med et anna  materiale. Dette kan se ut som en knørva papirpose, men det er det ikke. Blir du også litt nysgjerrig på hva det er? :)


Essey heter altså foretaket bak, og de har flere produkter i samme stilen. Materialet er tynn og lett hardplast. Overflaten er matt og lekker. De har vunnet flere designpriser og selger nå etterhvert produktene sine i mange land. "Bøtta" som ble brukt til potteskjuler over her, fungere også som bossbøtte, og sikkert andre ting også. Tror den koster i underkant av 350 kroner. Det er jo ikke verst.



Den "blyantholderen" her kunne jeg godt ha tenkt meg til skrivebordet.

I neste innleggprydes Åpent hus av finsk design

4 kommentarer:

  1. Kjekt med ting som ser litt annerledes ut. Husker jeg så dette merket for første gang i Paris for et par år siden. Hvor var det du fant dem i Stavanger? Room? Kunne godt tenkt meg en penneholder og en papirbøtte til hjemmekontoret.

    Ønsker deg en god uke!

    SvarSlett
  2. Så tøffe ting. Likte spesielt godt blomsterpotten og penneholderen.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Disse fikk jeg også lyst på. Ypperlig til penner. Perfekt til urter også ville jeg tro

    SvarSlett
  4. Vet ikke hvorfor, men jeg hadde av e eller annen grunn fått det for meg at du også holdt til på disse kanter.

    Eames stolen er god å sitte i synes jeg, mye bedre enn den ser ut til. Har blitt fortalt at den ble designet for å være barselgave og at den derfor skal passe ypperlig til byssing og amming. Armlenene er hvertfall i en veldig god høyde når man har baby på fanget.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...