tirsdag 2. februar 2010

Marimekko

Er det noen som ikke drar kjensel på disse karakteristiske blomstene?
Marimekko er foretaget bak kreasjonen. Et solid finsk og internasjonalt varemerke med lange tradisjoner. Det fins egentlig lite av det i Åpent hus. Men det vil ikke si at det ikke fortjener et innlegg. Her skal det jo være stor takhøyde og gjestfrihet som teller! :) Og disse krusene over, for eksempel, kunne godt fått plass hos oss!
Sortimentet hos Marimekko inneholder alt av artikler til kjøkken / spisebord. Jeg smeller likegodt til med en liten Marimekko-utstilling! :)
 
Åpent hus har slike bokser i flere størrelser på kjøkkenet. De får stå fremme og spre barnslig glede med sine skjønne blomster. Våre går i rødtoner. Og setter en piff på vårt ellers nøytrale kjøkken.
Grafiske mønster har blitt Marimekkkos karaktertrekk. Slik har de holdt på i årtider. De er noe helt for seg selv.
Unikko-mønsteret er min Marimekko-favoritt.

I neste innlegg
blir det herlig stilmiks fra Madridleilighet

8 kommentarer:

  1. Åhh Marimekko har mye fint. Jeg har også sånne bokser, men min går i hvitt og sølv. Ellers så er regnjakken en favoritt. Den gir meg godt humør på regntunge dager :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig mange fine bilder! Kjempefint utvalg. Jeg elsker Marimekko, men har (dessverre) bare brett og glass med sort Unikko-mønster. På hytta har vi forresten eggeglass, boller og mugge også - nå lengter jeg jammen dit også! Dette innlegget var en skikkelig vitamininnsprøytning.

    SvarSlett
  3. Nå kom jeg på: har visst brett, dypt fat og noen plastglass (som ikke tålte oppvaskmaskina) også i Unikko rød. :) HPP: du er heldig som har flere "hjem" å dra til. :)

    SvarSlett
  4. Er veldig glad i Marimekkos mønstre selv om jeg foreløbig ikke har mer enn et par krus. :)

    SvarSlett
  5. marimekko er flott! jeg digger det stoffet med blomster i grønt og turkis. de har brukt det på noen fantastiske kopper også. hadde ikke sagt nei til noen av dem, men det er jo grenser for hvor mange kopper man skal ha også :) jeg jobber på kunstindustrimuseet i oslo som omviser ved siden av studiene mine. vi åpner marimekko utstilling i neste uke, det blir stas!!

    SvarSlett
  6. Vilket bra inlägg om Marimekko!

    Kram Sofie

    SvarSlett
  7. Hei,jeg likte også innlegget!Marimekko har kjempemye fint.Jeg synes den nye servise serien er vakker.

    SvarSlett
  8. åå for noen herlige farger!!! kjenner jeg lengter etter vår nå :):) marimekko fortjener så absolutt oppmerksomhet ja!
    En fin kveld ønskes til deg!
    -Lindus :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...