tirsdag 16. februar 2010

Nytt bord


Nå er vi i innovasjonsfløyen i Åpent hus-bloggen. :)


Jeg er av den oppfatning at det kan være sunt
å se noe som utfordrer oss av og til.


Her er nyskapende design fra det chilenske studioet gt_2P.  


De har tatt i bruk digitale verktøy for å strekke
møbelkonseptet "bord" til noe nyskapende.

(sett ovenfra)

Ved hjelp av et dataprogram (algoritmisk) konstruerer de komplekse møbler bare ved hjelp av flate, todimensjonale linker. Bordet Sectionimal er del av en møbelserie kalt Parametric furniture. "Understellet" er spennende, luftig og tredimensjonalt, og selv glassplaten på toppen er i uventet organisk form.

(sett fra undersida)
Kanskje ikke noe de fleste av oss hiver oss over og går mann av huse for å kjøpe inn til stua , men spennende å se, kanskje? Og kanskje det spreke møbelet kan få plass på de litt avantgardistiske, moderne arbeidsplassene som lager utsmykning med "edge" og omtanke?


Foto av http://www.bside.cl/  Mer om designerne her http://www.gt2p.cl/

I morgen blir det lampeutstilling i Åpent hus

5 kommentarer:

  1. Stilig! Tror nok ikke det kommer inn i mitt hus noen gang, men i offentlige rom må det jo være flott. Helt enig i at man har godt av å se noe som utfordrer en innimellom, og noen må jo komme med noe nytt og annerledes avogtil:)

    SvarSlett
  2. God kveld i stua :) Jeg synes det er merkelig hvordan folk kommer opp med ideen til slike bord i utgangspunktet. En ting er å være designer hos House Doctor og finne på mønster til kakebokser, men dette blir liksom i en helt annen liga. Jeg må si meg enig med Tonje, stilig med neppe et bord som kommer inn i min stue. Lenestolen på det øverste bilde i forrige innlegg derimot, DEN kunne jeg hatt. Digger at den var så lang i sete som den var og stilig trekk :)

    SvarSlett
  3. Hadde hvert gøy å vite prisen på dette bordet. Det ser dyrt ut!

    SvarSlett
  4. Ja, det ser dyrt ut. Men det er utrolig kult.passer kjempefint i offentlig rom.Jeg kunne ikke ha det i stua mi:)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselig hilsen! :)

    DET bordet var råfint! Helt fantastisk unikt. Har aldri sett lignende.
    Ja du, huset tar form nå. Og det er en drøm som går i oppfyllelse. :) Jeg skal holde dere oppdatert hvordan soverommet blir etterhvert. Takk for tipsene!

    Ha en fortsatt fin uke. Du var siste blogger jeg besøkte i dag. For nå er fruene straks klare. :)

    Klem fra meg

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...