søndag 28. februar 2010

Bare sitte ..


Hvis du har fulgt Åpent hus ei stund, har du mest sannsynlig ikke unngått å få med deg at jeg er veeldig fornøyd med utsikta vår. :) Å se ut her er bare nydelig - uansett vær- og lysforhold. Det er muligens blitt en klisje at utsikt til landskap gir sjelefred. Men det er ikke mindre sant for det! Det kan jeg skrive under på. På soverommet utvidet vi vinduet, så vi kunne ta inn enda mer av fjord, fjell og himmel. Og siden rommet er romslig, er det god plass til en liten hvilestol ved vinduet.


Her er et av de gamle klenodiene som utgjør "gammelt" i stilmiksen Åpent hus. Denne gamle karen fikk dessverre aldri noe før-bilde, men har fått en bli-ny-forvandling hos oss. I lik drakt som vår kjære gamle sofa i hallen. Stolen tilhørte en gang min morfar, og har nok vært med på mye rart. Mamma forteller at den ble anskaffet i 1948, sammen med en stol til og en sofa.

Nå har den fått premie-plassen i kroken ved soveromsvinduet her hos oss. Det hadde nok morfar vært fornøyd med. Den sittes ikke i hver dag, akkkurat, men inviterer med sin diskrete tilstedeværelse til ro og ettertanke, syns jeg. Og kommer det en anledning, unner jeg meg en stund i den - stille minutter som gir en deilig ro. Når man først sitter slik får tankene vandre fritt, og jeg puster lettere - helt fra magen. :)




Av alle disse grunnene  ..
pluss at den helt enkelt er vakker i seg selv 
.... er jeg veldig glad i stolen min.



Komisk med en slags kjærlighetserklæring
til en gammel stol, syns du?
Vel vel. Jeg står for den! :)

I neste innlegg
føler jeg på meg at tema må bli "et av menneskets basisbehov..."

7 kommentarer:

  1. Hei!
    Så hyggelig at du la igjen en hilsen hos meg, det setter jeg pris på:)
    Plansjene har jeg kjøpt på finn for et par uker siden, du kan se flere fra kjøperen her;

    http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19892950

    Synes sommerfuglene er absolutt nydelige;) men disse kom først på nett etter at jeg hadde kjøpt mine..

    Jeg legger meg til som følger av bloggen din, her var det så mye fint!

    Ha en fortsatt fin kveld:)

    Fru Blom

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren i bloggen min. Du har en fin blogg du også, med mange inspirerende bilder. Den stolen var flott, og med den følger sikkert mange minner.Jeg liker slike gamle ting. :))

    SvarSlett
  3. Haha - erter du meg for varmspoler altså ;). Men da har du sikkert ikke brusete, krøllete og stort hår å hanskes med ;).

    Jeg elsker slike gamle stoler. Jeg og søsteren min står på trappene til å arve hver vår. Mormor og morfar sine. En hver. Den må trekkes om.

    Jeg forstår kjærligheterklæringen din til stolen. Fiiine og så er de jo gode å sitte i i tillegg. Når de har en historie blir det en kindereggstol. Den rommer minst tre følelser.

    SvarSlett
  4. Så herlig utsikt! Skjønner godt at du er glad i stolen! Den var veldig fin! Morsomme knagger på veggen der også!
    Takk for hyggelig kommentar hos meg :-)
    Klem

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelig hilsen inne hos meg! ♥

    Jeg pleier bare å kopiere hjertene jeg bruker,
    altså markere det, deretter copy og paste.
    Her har du et hjerte du kan kopiere og lime inn i innlegg, kommentarer, word osv...



    Håper du får det til :)
    Fiiin stol du har! Den så ut som en go'ing!
    Ha en fin ukestart! Klem fra meg ♥

    SvarSlett
  6. Ah, der kunne eg gjerne ha tenkt meg å sitje ei stund i fred og ro! :)

    Ha ei god veke!

    SvarSlett
  7. Jeg drømte meg helt bort nå. Tenk å sitte i stolen og nyte utsikten og bare slappe av. Ekstra hyggelig når stolen har vært i familien lenge. :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...