mandag 15. februar 2010

Rosekelim


Rosekelim er en ny teppe/tekstil-fascinasjon hos meg. Stilen gjør seg ikke for "massedistribusjon", vil jeg si, men jeg tror det grove preget som kelimtepper gir, kan fungere som et velkomment innslag i mange moderne og/eller lyse interiør.

De mer brukte stripete kelimteppene kan være kjempefine i de rette fargekombinasjonene, men i det siste har jeg funnet flere herlige rosekelim. Er ikke bildet over fint? Jeg tenker at det er kombinasjonen av farger, feminint mønster og grovt naturmateriale som fenger hos meg.


Foto: Bargi.se

Kelimtepper kan vel smyge seg vellykka inn i de fleste stilmikser, kan de ikke? Men så veldig rimelige er de ikke, så det blir ikke noe impulskjøp her med det første! :)

Beklager dårlig bilde! Tatt med min tidligere omtalte tilårskomne mobiltelefon i en av favorittbutikkene i området mitt. Rosekelim-teppet ligger i bakgrunnen. Laget i Moldavia, etter det jeg skjønner. Fargene er egentlig litt friskere enn det ser ut til her. (Er ikke dette bordet flott også? ) Men teppene har et antikt, tøft preg.

Hvis noen har tips til steder å finne rosekelim uten å tømme kontoen, så si ifra! :)

A propos roser - Ikke akkurat kelim, men der er en del rosemønster å se rundt om for tida. Disse er fra Graham & Green.

I neste innlegg
et bord du garantert ikke har sett før.:)

6 kommentarer:

  1. Hei!
    Er innom og titter på din blogg for første gang! Så mye bra du legger inn og skriver. Flott fokus på barnerom i forhold til funksjonalitet, og rom for innfall og endring etter behov. Moro* Ha er flott kveld...

    SvarSlett
  2. Hei. Falt pladask for putene på det siste bilde jeg da. Herlige!!! Ønsker deg en flott uke.

    SvarSlett
  3. Thanks for entered my giveaway!
    Good luck!
    Continue follow me :-)
    Federica
    xoxo

    SvarSlett
  4. Hei! Å den stolen på første bildet var nydelig. Er i utgangspunktet ikke så glad i rosemønster...synes det kan bli litt "bestemoraktig" til tider...men dette var utrolig flott. Kanskje jeg må revurdere min holdning.

    SvarSlett
  5. Ja, det er jo nydelig da. Til den rette stilen og omgivelsene er det jo rett ut vakkert!!

    Liv ;O)

    SvarSlett
  6. Tack för ditt inlägg hos mig! Jag håller med dig om dessa textilier, dom är vackra. Fåtöljen är ju fantastisk. Ha en bra dag! / H

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...