lørdag 24. september 2011

Spennende å reise i jobben? / Fun to travel in your work?


Det har blitt mye jobbfarting i det siste.  puh!

Som oftest består jobbturer av:
køståing, sikkerhetskontroller, trange fly, bagasjeløfting, 
drosjer, møterom, laptop-jobbing, kantinelunsjer og hotellrom. 

Så svar på spørsmålet over her er definitivt: nei!!
(for de som skulle tro at det er eksotisk og spennende å reise i jobben)

Men for en gangs skyld var denne ukas jobbtur 
av en litt mer eksotisk variant enn vanlig.
Selv om det ikke var mye fritid å snakke om denne gangen heller, 
fikk jeg i alle fall ruslet meg en liten tur i Tallinn. 

Første gang jeg har vært i Estland. 
Her er litt av det jeg fikk med meg:

























Dette var rapporten jeg greide å knipse på en 45 minutts småspringetur mellom møter og middag. :)
Massevis av spennende historie og kultur her.
Neste gang håper jeg å få være lengre, og ikke minst: ha mer fritid.

Noen som har vært i Tallinn og har tips og dele?
Eller har råd til hvordan få kjedelige jobbreiser til å bli litt bedre?


Ble ikke noe tid til shopping, akkurat, men kom over noen lekre knapper i eik, 
Ser for meg at de blir nydelige  i selskap med putetrekk.
Som kanskje plutselig dukker opp i bua mi. Hvem vet. :)


Fortsatt fin helg til alle som finner det nyttig eller hyggelig å svinge innom her...?

:)


Alle foto (c) Åpent hus

Translation:
Anyone who thinks travelling on business is exciting and fun?
I've been travelling every week for many months now, and the answer to that question, is definately: no! Worktravels usually contain: securitychecks, standing in line, carrying luggage, waiting, crowded air planes, taxilines, long meetings, working on your laptop, no free time and well, ok: a dinner and similar looking hotel rooms. 

But this time I got to go somewhere new: I spent two days in Tallinn, Estonia. Fun to get a little peak of a young nation with a long and mixed history and culture. I hope to go back soon. Stay longer and have more time off. At least I had time to run and take these pics. :)


I neste innlegg
noe hjemmerfra

12 kommentarer:

  1. har ikke vært i Tallinn, men det ser kjempefint ut.

    SvarSlett
  2. Når man jobber i jobb uten jobbreiser, er en jobbreise utrolig stas. Skjønner godt at det er slitsomt for de som reiser hele tida, men jeg lever fortsatt på sovebortekurset jeg var på forrige uke. Og jeg var på Gardermoen! Altså en halvtime hjemmenfra. Et hotellrom alene for aller første gang i livet, fremstår som meg som toppen av lykke innimellom. Men selvsagt: alt med måte!

    SvarSlett
  3. Jeg skjønner at det kan være slitsomt med mye reising, men det er jo veldig fint for oss som bare kan sitte hjemme og nyte bildene da :) Her har jeg ikke vært, så det er spennende å se :)

    SvarSlett
  4. Jeg reiser en del i jobbsammenheng og det er som regel som du beskriver det. Ser flyplass, hotell og kontor og kanksje en restaurant.
    Var på salgsmøte i Tallin for noen år siden og siden dette var en by jeg lenge hadde hatt lyst til å besøke, reiste en kollega og jeg dit helga før (møtet starta mandag) og fikk sett oss skikkelig rundt. Veldig flott by! Bare å tusle rundt, kjøpe noen deilige, myke votter på strikkemarkedet osv. var fabelaktig.

    SvarSlett
  5. For tiden er jeg hjemme, men har også reist en god del i jobben. Det er ikke like lukurativt som folk utenfra ser for seg. Man kan faktisk bli lei hotellmat, og man får faktisk ikke alltid sett byen eller landet man er i. Bare innsiden av hotellet eller konferanselokalet...

    Jeg var faktisk med jobben i Tallin i juni i fjor. Det var en kombinert "fagtur og bruke penger vi har fått inn på å ha studenter tur". Så da fikk jeg sett meg rundt. Lurer på om jeg har vært innom samme butikk som deg? Liten skjønn butikk med bare treprodukter.

    Jeg har ikke så mye tips egentlig. Kanskje gå en tur på første og beste spa? Ellers så er det jo mye flott ull og saueskinnprodukter å kjøpe med hjem, i tillegg til keramikk og kunst. Nei, har man kort tid er det vell i grunnen bare å sette seg ned på torvet og nyte synet av de visuelle godbitene av noen bygninger rundt omkring...

    Kjedelig...hmmm. Det hjelper å gjøre hotellrommet trivelig. Et lite telys, bilde, en ny bok, strikkeprosjekt, masasje på hotellet, litt rødvin, lydbok, gi deg selv en utforfordring, ha en premie til deg selv liggende å vente på rommet etter møtet...

    Fin uke te dæ! :) Siw

    SvarSlett
  6. I min jobb er det ikke mye reise. Var en gang på kurs i København. Heldigvis var det en torsdag og fredag, så fredagen kom min kjære ned også ble vi over helgen. Ellers må jeg innrømme at jeg ikke er noen ute-og-spiser-alene-på-restaurant person, så er ikke så spennende i ny by når kvelden kommer. Alt med måte. Jeg skulle gjerne reist litt mer, men hadde nok ikke klart å ha en jobb med myyye reising.

    SvarSlett
  7. Ser ut som en veldig fin by. Kunne godt tatt meg en tur dit :)

    Ha en fortsatt fin søndag

    Klem fra Lene

    SvarSlett
  8. Hei! Har egentlig ikke noen tips ang. jobbreising - men følger bloggen din og ville legge igjen hilsen :)
    En annen ting jeg lurer på er; jeg ser at du linker til Avdelingen, men jeg finner ikke igjen bloggen. Vet du om de har fått ny adresse eller om de rett og slett har slettet hele bloggen sin?

    Ha en fortsatt fin søndag!
    V

    SvarSlett
  9. hei alle og takk for hyggelige hilsener og tips.

    til V: ja, Avdelingsjentene har lagt ned hele bloggen. De har fjernet den. Det er veldig leit! skal høre med dem om de ikke kan la den ligge ut ei stund til i alle fall.

    søndagshilsen fra Åpent hus

    SvarSlett
  10. Jeg har vært på jobbtur jeg! Til Bratsberg, en halv dag. Og jobber i Trondheim. Og for meg som altså aldri får dradd noen steder i det hele tatt i jobben, framstår sutring over jobbreiser som akkurat det; sutring. Jeg har en mann som alltid reiser, så i vår familie er kontrastene store. Jeg tror det er viktig å ha med ei god bok og/eller god musikk, og la deg selv få lov til å kose deg med det på hotellet. Selv om du er på reise, har du lov å ha fri, du trenger ikke lese jobbdokumenter hele tiden, for eksempel.Jeg skjønner at flyplasser er kjedelig, jeg sitter akkurat nå i Schippol, og har gjort det i fire timer allerede...

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Hihi
    Det er vel lov å sutre litt av og til! :)

    Hadde lønna mi veid opp for tida vekke fra familien skulle jeg vel ha greid å sutre litt mindre. ;)

    God tur tilbake fra Amsterdam, LIse B!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...