torsdag 29. september 2011

Hjemme hos kunstneren / At the artist's

Den danske billedkunstneren Susanne Aamund bor i denne vakre loftsleiligheten i hjertet av København. Dette er et hjem helt etter min smak: lyst, delikat, med kontraster og lekenhet i innredningen. Hvitt som base, og farger i detaljene. Satt sammen til en behagelig og personlig miks.


Stuen er nok min absolutte favoritt her. Gråblå myk Eilertsen-sofa sammen med et par godt brukte og slitte PK22 (omtalt her) Veggen bak sofaen huser en samling av huseierens egne bilder og annet.




Lys kjøkkeninnredning og hvitt gulv i hele huset.
De gamle stolene er kjøpt på antikvariat i København. Arne Jakobsens Ellipsebord er spraymalt i rødbrun farge - huseierens favorittfarge.




Her har man revet vegger og åpnet opp, slik at kjøkkenet glir over i et allrom. De fargerike detaljene / bildene får virkelig komme til sin rett med hvitt som base.



Fine Bestlite (omtalt her) som soveromslamper. Og gamle stoler som nattbord. Delikat og innbydende, spør du meg.

Kilde Bo bedre dk.

Translation:
A female painter lives in this loft in downtown Copenhagen. I love the light surroundings, filled with a good mix of styles and expressions. This really "works", don't you think?


I neste innlegg
noe hjemmefra

5 kommentarer:

  1. Åh, herlig personlig og varm stil i denne heimen! Berre elsker det :)

    Klem Eli

    SvarSlett
  2. Ahhh, det kjøkkenet var = elsk! Det var min favoritt her:)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder!Her er det bare å drømme seg bort*smile*

    ja, klart jeg skal komme innom her hos deg og svare deg på sommerfugl-spørsmålet ditt!*smile* Jeg har flere stanser(ofte kalt punchere)med sommerfugl motiv, men den som er favoritten er fra martha stewart.

    ...du kan se litt av sommerfuglene mine og hva jeg har brukt dem til her:http://lidyll.blogspot.com/2011/04/diy-sommerfugl-lampe-nr-2-tilbakeblikk.html

    ...jeg handlet min puncher fra martha stewart på ebay(=billigere), men jeg vet at det også er nettbutikk på hennes side her: http://shop.marthastewart.com/Martha-Stewart-Martha-Stewart-Large-Punch/A/B002YIRJHS.htm

    God helg!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Herre jesus for et hjem! Ojojoj. Ble inspirerte nå. Du verden. Takk for den. Og takk for hyggelig hilsen!!! Nå er jeg avgårde straks til mitt lille småbruk i nord. VILLA BAKKAN. Bilder på bloggen. Skal bli godt med lavpuls!! Vi "skrives" ;-) Mvh. Signe Schineller

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...