tirsdag 13. september 2011

Nytt bruktfunn

Denne kunne jeg ikke gå forbi. Ikke det at jeg praktisk sett trenger ei kjøkkenvekt. Men helledussen - denne oser vel bare nostalgi og historie, gjør den ikke?

Mormor hadde visst ei slik ei i lys gul, kunne mamma fortelle. Det var den tiden da mødrene jobbet hjemme, og styret på kjøkkenet i mange timer hver dag. Den tiden da brødene ble bakt hjemme, potetene ble skrelt hver dag og alt av bær og frukt ble møysommelig plukket og foredlet til allverdens deilige søtsaker hver høst. Ja, jeg blir helt nostalgisk av å tenke på hvilken tid denne ble anskaffet i.


Hos meg skal denne få hedersplassen på kjøkkenbenken. Den fungerer fint som vekt, men den vil vel tjene som fruktfat det meste av tiden. Ungene liker den godt, og Storebror har kost seg med å utforsket hvor mye ulike tunge ting veier.







Jeg lar dette innlegget også være en påminnelse til meg selv:
begynner min sunnere livsstil! :) hihi!

Alle foto (c) Åpent hus.
Spør før du bruker.


I neste innlegg 
kule kommoder
Legg inn en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...