tirsdag 13. september 2011

Nytt bruktfunn

Denne kunne jeg ikke gå forbi. Ikke det at jeg praktisk sett trenger ei kjøkkenvekt. Men helledussen - denne oser vel bare nostalgi og historie, gjør den ikke?

Mormor hadde visst ei slik ei i lys gul, kunne mamma fortelle. Det var den tiden da mødrene jobbet hjemme, og styret på kjøkkenet i mange timer hver dag. Den tiden da brødene ble bakt hjemme, potetene ble skrelt hver dag og alt av bær og frukt ble møysommelig plukket og foredlet til allverdens deilige søtsaker hver høst. Ja, jeg blir helt nostalgisk av å tenke på hvilken tid denne ble anskaffet i.


Hos meg skal denne få hedersplassen på kjøkkenbenken. Den fungerer fint som vekt, men den vil vel tjene som fruktfat det meste av tiden. Ungene liker den godt, og Storebror har kost seg med å utforsket hvor mye ulike tunge ting veier.







Jeg lar dette innlegget også være en påminnelse til meg selv:
begynner min sunnere livsstil! :) hihi!

Alle foto (c) Åpent hus.
Spør før du bruker.


I neste innlegg 
kule kommoder

14 kommentarer:

  1. Kjempefin,
    Jeg hadde lenge en akkurat make selv , men uten fatet,
    fant den på loppis, og lette stadig i to år etter fat, før jeg ga opp og leverte den inn igjen på loppis, så kanskej noen andre leter ennå ?
    Hehe

    Kjempefine bilder og forresten.
    ha en finfin kveld.

    SvarSlett
  2. Farmora mi hadde ei sånn vekt også. "Alle" hadde vel egentlig slik vekt, det var ikke så mye av alt på femti og seksti-tallet. Jeg leter stadig etter ei i fin stand, synes nesten jeg trenger en.

    SvarSlett
  3. Hei! En sånn en har jeg også, og den er jeg så glad i!! Min er hvit, og står for det meste til pynt!! veldig dekorativ!!! Ha en strålende kveld! Klem fra M

    SvarSlett
  4. Den var n y d e l i g <3
    Passer utmerket som fruktskål da ;)

    SvarSlett
  5. Vi hadde ei sånn hjemme, og jeg har klart å få tak i ei sånn og den har hedersplass på kjøkkenbenken hos oss også. Der erbare såååå herlige. Ha en fin kveld. Klem :-)
    PS. Kom gjerne med oppdateringer ang din sunnere livsstil.

    SvarSlett
  6. Lucky lucky. Sånn har jeg sett etter lenge....knallfin!

    SvarSlett
  7. takk for fine hilsener :)
    skal se etter flere.
    om jeg finner, legger jeg dem ut i Epla-bua mi. :)

    SvarSlett
  8. Morsomt! Jeg har en som jeg tror er prikk lik. Den fikk jeg av min farmor for mange år siden. Mannen i huset har bedt meg om å bli kvitt den, men jeg har lurt den unna. Kanskje jeg skal finne den fram igjen ;-)....

    SvarSlett
  9. Hei hei!
    Så gøy at du deltar på konkurransen min. Bare husk å linke tilbake til konkurranseinnlegget, hvis ikke så underkjenner Nikon bidraget ditt :)

    Nydelig vekt og vakkert bilde!

    Fineste kvelden!
    klemklem

    SvarSlett
  10. Så fin blogg du har!!
    Ble glad att jeg fant deg!!
    Fin vekt, og herlig pastellfarge nå som det går mot vår!!
    Klem Irene

    SvarSlett
  11. Heeerlig vekt!! Med den perfekte grønnfarge!!

    SvarSlett
  12. Heeerlig vekt!! Med den perfekte grønnfarge!!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...