søndag 25. september 2011

Høst i stua / Fall inside




Fortsatt litt glød i solstrålene.
Fortsatt løv på trærne og grønne gresstuster å se
Men mørkere kvelder - kaldere dager
og utvilsomt mer vått ovenfra.








Ullteppet blir tatt frem om kveldene, og telyslykter får lyse opp og gjøre 
kveldene stemningsfulle.



Og jeg er i gang med bokhøsten. :)




Men jeg aner at det fortsatt kan glimte til å bli deilige lune dager. 
Da skal jeg være klar. Med solbriller og godjakke. 
Ut i frisk høsten. Og trekke til meg alt jeg kan av luft og lys.


Alle foto (c) Åpent hus

Translation:
Still a bit of warmth in the rays of sun. Still leaves on the trees and green grass around. But the evenings are darker, for sure. And the mornings colder. And most definately - the clouds have heavier loads to lay on us. Oh well.
All this makes us scandinavians redo our nests. Time for candleligths, woolen slippers and hot beverages. And cozy decor details to warm us through the cold and dark season. Today's pics are from our living room.
Sun and warm air can still revisit briefly before winter sets in. I'll be standing ready to enjoy the fresh air and some energizing sunshine for the last time. Oh yes, I will!



I neste innlegg
fine sofabord

12 kommentarer:

  1. så deilige bilder.
    ser så åpent og lyst ut hos deg, men samtidig lun stemning.

    God høstuke til deg...

    nå fikk jeg lyst på appelsinmarmelade..år siden sist.

    SvarSlett
  2. God høststemning hos deg:)
    Jeg er hjemme i noen dager til, så da tenkte jeg at vi kanskje kan ordne det gjesteinnlegget?
    Klem E

    SvarSlett
  3. Hej och ursäkta för sent svar angående vimplarna, självklart är det OK men bilderna är inte mina utan lånade från de källor jag angav i inlägget!

    SvarSlett
  4. Fin høststemning hos deg. Vi går jo mot koselige tider inne nå.
    Klem

    SvarSlett
  5. Så koselig, Gro! DU er kjempeflink å ta bilder! klem

    SvarSlett
  6. Morsomme "skulpturer" du har tatt bilde av øverst i innlegget :)

    Trapper - ja, jeg ser mulighetene ;) - elsker trapper, jeg også!

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Stuehøsten er herlig ;)
    Fine bilder :)
    Klæm

    SvarSlett
  8. Koselig!
    Høsten er en fin årstid.
    Hvilken bok leser du?
    klem

    SvarSlett
  9. hei supersnuppa:
    jeg leser
    Før jeg brenner ned - som vant Brageprisen i fjor.

    har du noen gode gode tips?
    Barnepiken står i alle fall på lista mi!

    SvarSlett
  10. Hei!
    Fine stoler du har foran sofaen og sofabordet! Hvem er designeren og hvor er de å kjøpe? MVH Lise

    SvarSlett
  11. Very lovely! Thanks for stopping by my blog and have a great week!

    SvarSlett
  12. hei Lise anonym
    Yndlingsstolene mine heter CH25 og er utformet av danske møbelkongen Hans Wegner. Svina dyre,,..!
    men de skal nytes og brukes livet ut!

    her er mer om dem:
    http://apenthus.blogspot.com/2010/09/pa-vei-til-meg.html

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...