onsdag 28. september 2011

Shoppingtabbe? / Auction "victim"? :)





Denne lampa har blitt mi. Jeg har ønsket meg den lenge. 
Den lages ikke lengre. Syns den er veldig fin.

Men jeg må innrømme at ansaffelsen er resultat av en 
tullete impulshandling.



Rett og slett et premieeksempel på overilet handling ved en kikk på auksjons-fristelsene hos Lauritz com ...


Vil bare minne alle om at det koster flesk å få store ting sendt fra utlandet
 - selv fra nære naboland Danmark.
Lampa ble dobbelt så dyr som jeg tenkte når jeg ga bud i nettauksjonen ...



Hjalp ikke på følelsen at den viser seg å være så stor at vi rett og slett ikke har noen god plass for den!
(hvis du var i tvil: bildet over er IKKE fra Åpent hus-huset!) :)



Skal jeg påstå at alt er Poul Henningsens skyld, kanskje?! ;)
Vel - nå har jeg altså lagt kortene på bordet. Kunne godt latt være. Men skitt au . ...




..... verdict?

Andre PH-lamper presentert i Åpent hus:
Innspurt i 2-års lotteriet mitt nå. Premier: Tre valgfri trykk fra en stor grafisk kolleksjon.
Hvis du ikke har skaffet deg lodd ennå, så er det bare å svinge inn her. 

Translation:
I bought this "by accident" on webauction some time ago. A classical example of a rash action.
OK: I've loved this lamp for a long time. PH80 by Poul Henningsen. It's not in production any more, and so I was a "victim" of temptation. I definately didn't take into consideration that shipping adds a whole lot to the auction price - it actually doubled before it arrived at my house....!
On top of that - I find out it is actually too big to fit in anywhere at our house right now. Bummer??

Shopping accident?
What do you say?



BTW: want to be part of my give-away? Anyone can join! Look here. 



I neste innlegg
kunstnerhjem


10 kommentarer:

  1. Heldiggris ! Den lampen er verdt alle pengene. Synes du skal nyte den. Som arbeidsledig har jeg ikke råd til den. Jeg er glad jeg har en PH lampe fra før (samme som din på kjøkkenet).

    SvarSlett
  2. Nydelig lampe!
    Kjedelig å brenne seg litt når en impulshandler på nett, men det glemmes fort:)

    Jeg har samme kjøkkenlampe som du har, og elsker den! Ph-serien er virkelig fin!

    klemklem

    SvarSlett
  3. Om ikke lenge har du glemt alle pengene du måtte ut med og bare kjempekoser deg over at du fikk tak i denne fantastiske lampen! :)
    Gratulerer!

    SvarSlett
  4. Ai ai ai, den frakten kan være skikkelig lei. Fin lampe, da. ☺

    SvarSlett
  5. Very nice lamp, I hace PH5 Pendant in my bedroom, so this would be nice addition (I bought it at thrift store in Copenhagen for great price)

    SvarSlett
  6. åå den lampen er kjempefin - hadde passa godt hos meg!!! Men det er jo synd at det er så dyrt bare å få den inn i Norge... Jeg tror nok du finner en plass til den og kommer til å like den bedre med tida!
    Klem Heidi

    SvarSlett
  7. åå den lampen er kjempefin - hadde passa godt hos meg!!! Men det er jo synd at det er så dyrt bare å få den inn i Norge... Jeg tror nok du finner en plass til den og kommer til å like den bedre med tida!
    Klem Heidi

    SvarSlett
  8. Knallfin lampe!! Men da skal jeg huske på det når jeg er inne hos Lauritz - det kan fort bli dyrt..
    Forresten er det jo flaks at den var større enn du trodde- full valluta for pengene, hihi:))
    K

    SvarSlett
  9. Gratulerer med ny lampe! Si fra når du selger den:) Vi må finne en løsning så du kan sende til min familie i Sverige, og så tar jeg med til Oslo ;) Kathrin

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...