tirsdag 20. september 2011

Gamle ting på nye måter / repurposing

Å gjenbruke ting er en tanke som står høyt i kurs hos meg. Jeg har vært innom temaet før her i Åpent hus, uten at responsen var nevneverdig. Men jeg tenkte jeg skulle ta opp igjen dette temaet av og til. Hvordan la gamle ting - på vei til dynga eller garasja eller loftet - få nytt liv og ny funksjon. Eller rett og slett gode tips på alternativ bruk av ting. Er ikke det spennende da? :)

Her er dagens lille dryss til fornøyelse og inspirasjon:

krakker med hjul av trestubber. stillas som understell til bord. modernest com
gamle bilderammer blir minidrivhus. country home.

lyspære blir oljelampe.


Brett av ramme og kart. garcia design

endelig orden i hårpynten.
papirclips til ledningeholdere på kanten av kontorpulten.

how about orange blogg


skål med tyngde. sawbridge studios.

en stumtjener utenom det vanlige.
daivolschewski repurposed.

Bolina no                                                     Sjarmerende gjenbruk blogg.


Tanken om gjenbruk er også tatt videre til mi lille Epla-bu, med egen etikett for restyling.
Tidligere innlegg om det samme - noe praktisk - noe humoristisk. Enjoy!
Har du et tips du vil dele, kanskje?


Translation:
I love the idea of applying old things in new ways.  The links above show old post. For inspiration and some humour. :)

I neste innlegg
leilighet på loftet

  

6 kommentarer:

  1. Har veldig lyst på sånne kubbekrakker, men har ikke helt fått med meg Handyman på prosjektet ;)
    Ha en fin kveld :)
    Klæm

    SvarSlett
  2. Första bilden tycker jag verkligen om!
    Tre bestlites! O lyckliga du..
    Jag hade planerat en liten runda med kameran så jag kunde göra ett inlägg med stockholms-tips, men det spöregnade i måndags när jag var ledig.. men jag återkommer.
    Tills vidare kan du titta in hos Emmas designblogg som har en Stockholmsguide..
    Kram
    Ulrika

    SvarSlett
  3. gjenbrukt er kjempespennende
    både kreativt og miljøvennlig.
    digger.
    takk for at du deler
    mange gøye ideer.

    SvarSlett
  4. love the 1rst!!!! Great seats...xxx

    SvarSlett
  5. Hei
    Kule bilder. Hadde spesielt sansen for skåla med gamle muttere..Kanskje ikke så praktisk men veldi fantasifullt. Mvh Å

    SvarSlett
  6. Det bordet var rålekkert!

    Jeg har en overdel av en høvvelbenk som jeg har arvet etter morfar. Ønsker å sette ben på den og bruke den på en eller annen måte. Dette var fin inspirasjon.

    Jeg ser du skriver at det er liten respons på disse gjenbruksinnleggene, men jeg ser at dette innlegget ligger på topp under mest leste så da er det mange som leser uten å kommentere.

    Jeg vil gjerne lese flere! :)
    Siw

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...