onsdag 23. juni 2010

Lys på kjøkkenet

Her er Åpent hus' vri på St.Hans innlegg. På årets lyseste dag kommer et lite skryteinnlegg til en av lyskildene i huset vårt! :) Hihi! For hvor mye kan man egentlig dvele over vakre ting? Over ting som gir en estetiske opplevelser? Over en sånn ting som her, for eksempel - ei kjøkkenlampe! En metallbit med pære og ledning - som en danske kom på å lage for lenge siden. Som koster flere tusenlapper mer enn de du kan få på Ikea. Alle som ikke har design og interiør som interesse vil svare: hallo!? Det er da ikke noe å bruke tid på!




Men vi som finner glede i form og farger - over funksjon og estetikk - vi kan vel sagtens være enig i at slike ting kan ikke dveles med for mye. :) Kveldens innlegg er i alle fall viet min skjønne kjøkkenlampe! :)



Et studie i Poul Henningsens lille kreasjon som kaster mykt lys over familiens trøtte fjes ved frokostbordet, som samler oss til lun stemning rundt middagsbordet. Som gir behagelig arbeidslys til små tegne- og malerekrutter, og som gleder mor med sin tilstedeværelse avslått eller på - hver dag.




Denne hadde vi ønska oss lenge, når den først ble anskaffet. Og denne blir jeg bare ikke lei. :) Bort fra Åpent hus kommer den aldri.



Alle foto: (c) Åpent hus

Det store lokale St.Hansbålet ruver høyt i været. De nennsomme ungdommene har jobbet i en hel måned med å få det ferdig. Vakkert er det. Og i kveld skal det stå i fullt fyr. Skal prøve å holde meg våken så jeg får ta noen fine bilder av det. :) Håper alle har en fin St.Hans-feiring.

I morgen
forhåpentligvis bålbilder her -
men uansett blir det andre temaet barneromsdekor.

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min! Er såååå stas synes jeg med livstegn :) Så takk o takk og hurra og klem og et ønske om en videre fin St. Hans kveld :)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder av en nydelig lampe!!!!
    Jeg tror heller aldri jeg kommer til å bli lei vår ph-lampe!:)

    Kos deg med bålet!
    Her er vi ferdige med årets feiring, og jeg hører senga roper:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for kommentar! Gleder meg til å se barneromsinnlegget ditt når det kommer. Trenger jo flere ideer. Prinsessen er ikke helt fornøyd ennå, og prinsen sitt rom trenger en liten oppgradering det også.
    Flott lampe, og utrolig stilig med så mange bilder av samme motiv fra ulike vinkler.
    Ha en flott feiring videre!

    SvarSlett
  4. Kjempestilig lampe!! Alltid godt når man finner slike produkter som bare sklir inn:)
    Ha en fin dag, klem Maria

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...