tirsdag 1. juni 2010

Teppebelagt

Etter gårsdagens lille interiør-akutt-spørsmål om teppe-tips (tar fortsatt gjerne imot!) fikk jeg lyst til å lage en ny teppeutstilling. :) Her er den:

1) Jigsaw carpet
2) Andalucia rug fra West Elm
Liker den avdempede gule fargen.

3) Agra fra Heimtex.no
Friskt fargeinnslag i "sterilt" moderne miljø.


4) Flere stripete teppevarianter fra Nostalgi Fyn
Herlig med svart/hvite kontraster.

5) Moonwalk fra Heimtex.no
Har alltid vært svak for hvitt med struktur.
6) Red fra Anthropologie
Litt flower power i sprek fargekombinasjon.

 
7) Cocoon fra Heimtex.
Ser ut som lekkert håndtverk, diskret struktur og vakker farge.


 
 
8) Alternativ til teppe: floorlsticker! :)
Denne er fra Rockett StGeorge.

9) Teppedesign av Pia Myrvold for Woolin.no
Tettvevd og sikkert godt å gå på. Grafiske mønster er stilig.


 
10) Valle av Spira design
Svart/hvite kontraster her også - dette er nok min kontrast-favoritt. Sikkert fordi de runde formenen mykner opp inntrykket litt.

11) Kelim, her fra Nostalgi Fyn
Vevde ulltepper kan være lekre, og kelimvariantene er som oftest i varme og herlige fargekombinasjner.

 12) Sakura rug, West Elm
Vakkert med organiske plantemønster ton-i-ton.

13) Pia Myrvold design for Woolin.no
Tepper kan være rommets "smykke" - men det krever at ikke så mye annet konkurrerer om oppmerksomheten.


14) Saueskinn, her fra West Elm
Innbyr til å gå barfot, eller å ta middagsluren her, ikke sant?


15) Dark side of the moon av Verwerk
Moderne variant med hullmønster. Stilig og stramt.

Det gjorde godt, merka jeg, å lage denne utstillinga! :) Takk for fine tips om småstein-teppe, forresten! Fortsatt sjans til å komme med tips - også andre enn småsteintepper! :) Jeg skal begynne teppejakten for alvor! :)


I neste innlegg
blir det "hverdagslykke" her! :)

3 kommentarer:

  1. Hei! Så morsomt, plutselig dukket bilder av våre bilder opp her :-) Mannen min har tatt bildene for Woolin, og jeg var med å stylet. På et av bildene brukte vi noen av min manns fotografier i stylingen, og de henger i stua vår nå. (http://passeligdose.blogspot.com/2009/10/stua.html)

    Teppene Pia Myrvold har designet er i veldig god kvalitet, og produsert i Risør. Nydelige å gå på :-) Jeg liker veldig godt det med prikker!

    SvarSlett
  2. Mange fine tepper!
    Likte også nr. 10 veldig godt!
    Også er jeg veldig glad i stripete tepper:) Ikke at vi har noen her i huset, men det står et på ønskelisten! Helst det fra DAY-home:) Det ville jeg hatt under spisebordet!
    Håper du finner det perfekte teppet! Lykke til i letingen, og ha en srålende kveld:)

    SvarSlett
  3. Så mange fine tepper du har funnet frem til! Det er ikke alltid så lett å finne fine tepper, synes jeg, men Dark side of the moon syntes jeg var fantastisk!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...