onsdag 16. juni 2010

dr No

Her er nydelige plastmøbler fra Kartell, utformet av Phillip Starck. Navnet er Dr No for stolen og Dr Na for bordet. Ikke spør meg hvorfor. Kanskje noen som vet? Kanskje det har sammenheng med James Bond-filmen?

Disse har jeg likt i årevis. Og jeg har samlet bilder av dem, lenge før jeg fikk blogg. Nå er det på tide å få de inn i Åpent hus-utklippsboka.


Disse er matte i overflaten, på samme måte som mine fine Bombo-krakker. Og det er derfor Åpent hus-dama kan falle for dem, selv om de er i plast! :) I tillegg skulle de vel tåle det meste av vind og vær
(så lenge de er lenka fast, og ikke forsvinner i blåsten her på fjellhylla hos oss!) 
Jeg synes både bord og stoler har lekker utforming. De finnes i et vell av farger. Og stolene er stablebare - et pluss for alle oss som ikke har digert loft eller veldig romslig garasje i den kalde årstiden

Hvis jeg fikk velge, skulle jeg hatt ei slik lita sittegruppe på min skjønne romslige drømmeterasse med skiferstein, (en gang i fremtiden) der familien kan nyte utemåltider når været tillater det. Eller kanskje bare til meg og min kjæres små avslappingsstunder med kaffekoppen? :)

 


I neste innlegg
har mine små ei gave til deg! :) - Hverdagslykke del 2

7 kommentarer:

  1. Jeg liker også disse :)
    Praktisk at det er små åpninger bak i setet (ved hjørnene). Da kan overskuddsvann renne bort på regnværsdagene.

    SvarSlett
  2. These Starck-chairs are very popular in Belgium as well. You can see them often on outside-terraces of bars/restaurants here :)
    Good choice!
    Best regards, Marjolijn

    SvarSlett
  3. De er veldig fine! Supert at de finnes i flere farger også.
    Kjersti

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte stoler, finnes så utrulig mye stilig! Disse var jo både flott og praktisk, kan se for meg at de gjør seg fint på skifer ja, drømmer er herlige:)
    Ha en fin dag, klem Maria!

    SvarSlett
  5. Great pieces of plastic design! ...but I don't think I would ever use them outside, at least not as long as I live in Denmark :o)

    SvarSlett
  6. p.s. How can I subscribe to your blog posts and receive notifications via email? Thanks for info. Ewelina

    SvarSlett
  7. Enig, lekre stoler. :)

    Vi har 4 Dr. No (i voks hvit aluminium) på plattingen vår.
    Kjøpte de hos http://www.villaeuropa.no/product_info.php?products_id=44 og den lokale designbutikken.
    Vurderer nå å bestille 4 til.

    De samler forresten vann "midt på setet", men vi lener de på skrå (inntil bordet) og da renner vannet bort.

    Hilsen Moderne Retro (logget meg ikke inn)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...