søndag 13. juni 2010

Rene bad

 

Jeg kom plutselig på at det er månedsvis siden jeg har vært innom bad her i Åpent hus. Tiden er kommet for et lite dryss av inspirasjonsbilder jeg har samla meg.

Bildet øverst: Ladida blogg. Bildet over: Living etc.

Habitat

Jeg liker godt den rolige, stramme, rene, lyse stilen på badet. Men gjerne kombinert med noen mykere detaljer, fine tekstiler og innslag av naturmaterialer. Her har jeg helt tro på at Feng Shui-tankene har noe "for seg". Selv i vårt lille ekstrabad gjør kurvene i naturlig rottingfarge susen i det ellers ensfargede uttrykket.

Badekar med utsikt hadde ikke vært meg imot.

Stein, glass og tre/naturmateriler gjør seg godt på badet, som ellers i interiør.
Homes and gardens.

Men lenestol kommer nok aldri inn på badet hos oss!
(haha - ler høyt når jeg ser det for meg!!)

Runde badekar myker opp stilen i ellers stramme baderom.
Foto Ditte Isager.

Med så nøytrale rammer kan man faktisk godt skjeie ut med håndklær i så store mønster. (Dette fra Missoni) Foto: White makleri.

Lekre fliser, frittstående armatur og kraner på veggen.
Waterworks.com. Mhm! :D

Ser ikke helt for meg dette i norsk klima, men lekkert er det jo!
Villeroy&Boch

Norm bad.

Å viske ut grensene mellom inne og ute er en "besnærende" tanke, synes jeg. :) (joho - endelig fikk jeg brukt det ordet!) Løsningen krever selvfølgelig at ikke den nysgjerrige naboens hage er to meter unna. Og at utsikta faktisk er verdt å se på.  


Og så til slutt - la piece de resistence! Denne lekkerheten av en lys badehule, der det regner lett ned fra taket til det runde badekaret - Der ligger du avslappa og fornøyd - oppløst i skjønne badesalter, lytter til dråpene som strømmer ned over deg, mens du venter på ettermiddagens faste rygg- og nakke massasjetime fra ektemannen ....   (kan noen snart vekke meg....??) ;)

I neste innlegg
kommer moderne byhus uten kruseduller

5 kommentarer:

  1. Hei! Kul globus du fikk tak i under her! Takk for kommentar - brettet er rett og slett fra Kremmerhuset:)

    Kvirrevitten

    SvarSlett
  2. Fekk veldig lyst på nytt bad akkurat no, med badekar der ein kan ligge lenge..
    Den globusen under er berre flott!!

    SvarSlett
  3. Herlige bad!

    I din drøm inspirert av det siste bildet, glemte du tre kvartersøkten for å få shampoen ut av håret før massasjen ;)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  5. IKke noe muffens i at jeg har fjernet et innlegg, her. Men det var en arkitekt som la igjen et spørsmål og epostadressen sin, og ba om at epostadressen ble tatt vekk i etterkant. :) Ellers har det ikke vært behov for sensurering her på bloggen! :) Heldigvis! :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...