fredag 25. juni 2010

Daniellas hus


Dette har stått på trykk i et interiørmagasin for ei god stund siden. Det har lagt i min inspirasjonsmappe lenge, og jeg har åpnet den og kikket på den mange mange ganger. Der er flere ting som fascinerer meg med dette huset. Ting som jeg ikke blir lei av å se på. Så nå har jeg bestemt meg for offisielt lime det inn i Åpent hus' digitale utklippsbok. Det har det så vel fortjent!


Elegante kombinasjoner av lyst og mørkt og ulike materialer.

Stilig, men "bebodd".

Et enkelttips verdt å ta med seg, for dem som vil prøve å få tv'en til å blende inn i interiøret: velg mørk veggfarge! Se så diskret skjermen ble her! Eller - ser du den i det hele tatt? :) (under)

Herlig med ekstra takhøyde og lys inn ovenfra.

Jeg har forelsket meg aldeles i dette spesielle bildet over sofaen, og har brukt en del tid på å finne ut mer om det. Det viser seg at det ble laget i begrenset opplag for Ikea i Sverige for noen år siden. Bildet er laget av fotograf Denise Grunstein. Om noen tilfeldigvis skulle vite om noen som vil kvitte seg med sitt, hadde jeg blitt evig takknemlig for et lite tips!!



Familien som bodde her har siden flytta til anna by og anna type hus. Jeg kontaktet dem for å spørre om noe, og fikk hyggelig svar tilbake. Nå pusser de opp et gammelt hus. Det blir sikkert lekkert det også. :)
Alle foto: Hettinger makleri.

I neste innlegg
satser jeg på tur-rapport fra helgen.

Ønsker alle ei riktig god helg!

5 kommentarer:

  1. ...deilig inspirasjon ! :)
    Takhøyden her 'gjør det ' for meg !

    SvarSlett
  2. Skikkelig flott hus! Likte at det ikke såg så striglet ut, men at en kunne se at det bodde folk der! Så likte jeg også bildet veldig godt!

    SvarSlett
  3. Dette var stilig! Takk for at du deler! :)

    SvarSlett
  4. Veldig flott!!! Men bebodd som du skriver....vakkert

    SvarSlett
  5. Tusen takk for kjempekoselige kommentarer inne hos meg,ble helt rørt jeg! Har vært litt nedfor denne uka, skulle egentlig sykle Styrkeprøven i morgen,men måtte avlyse pga sykdom :S Utrolig kjedelig, all den treninga...men begynner å komme over det nå, og kommer sterkere tilbake neste år:)

    Så til puffen...jeg er ikke så flink altså,kan bare strikke rett og vrangt men fant ut at det holder massevis;) Vil gjerne strikke puff til deg. Teppe også for den saks skyld:)
    Jeg har fylt puffene mine med gjestedyner og puter,smart oppbevaring synes jeg, for det er bare å knyte opp på den ene siden og ta det inn/ut.
    Men jeg har også tenkt å prøve å fylle en puff med isoporkuler for å se om det blir like bra.

    Kan ikke du se på denne linken og se om du finner noen farger du liker: http://www.garnstudio.com/lang/no/visgarn.php?garn=Ice

    Dama i garnbutikken anbefalte dette garnet og ikke ull,siden ull blir fort nuppete og slitt. Jeg brukte 18 garn til den svarte puffen. Mulig man kan bruke andre typer garn også,kan forhøre meg litt mer, det må i hvert fall være tjukt.

    Så må jeg jo også si at jeg digger bloggen din da som du kanskje har skjønt:)Alltid masse spennende å lese om, også digger jeg sitatet ditt: Design- ikke for syns skyld, men for følelsen det gir. Kunne ikke sagt det bedre selv!
    Ble langt dette...:)
    Ha en fantastisk fin helg og takk nok en gang!
    Stor klem

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...