tirsdag 2. mars 2010

Tepper

Kuskinn i moderne utforming fra Graham and Green

Ikke så mange som dykker ned på gulvet i innredningsbloggene, syns jeg ! :) hihi. Jeg tar meg en tur ned der. Sammen med tamme hybelkaniner, trådrusk, brunostrester og små villfarne legobiter... :)

Her er en liten samling av tepper jeg har merket meg de siste månedene. Vi har selv noen i Åpent hus. Tok en stund etter at vi flyttet inn før de kom i hus, men erfaringen viste, at teppene bragte med seg en lunhet som vi ikke fikk til på annen måte. Tepper fungerer fint for å lune rom og "ramme inn" sittegrupper. Enten på en diskret måte, eller som en skikkelig fargeklatt eller "designkaramell". Og har du unger, og vil at hele rommet skal brukes, inviterer naturlig nok et teppe mye mer til lek på gulvet.
Rundt geiteskinn fra Graham and Green

Glatt bambusmatte fra Graham and Green

Durry teppe i skjønne farger fra Graham and Green

Fra Chandra

Mykt og fargesterkt teppe fra Ikea.

Flerfarget teppe Pinocchio, av små tekstilballer, fra Graham and Green

Langhåret "gressteppe" fra Graham and Green

Springbukk-skinn fra Graham and Green
Vårnytt fra Pappelina

Knots rug fra Hay

Designet av Kathinka Dysthe for Woolin.no

Turf cream fra Hay


Zebraskinn fra Graham and Green

Skjønne farger i grafisk mønster. Fra Gandia Blasco

Jeg falt umiddelbart for zebraskinnet og
Durry-teppene fra Graham and Green

I neste innlegg
tar vi oss en tur på kjøkkenet, hm?

9 kommentarer:

  1. Så mange fine tips!!

    Du dekker så godt allsidigheten i bloggverden:))
    Noe for enhver;)
    Min favoritt er det øverste teppe.. det fikk jeg veeeeeeldig lyst på!!!!!!
    L:o)

    SvarSlett
  2. Så mye fint! Jeg er svak for kule-teppene "pinocchio" jeg altså. Har sett dem før, og synes virkelig de er anderledes...

    SvarSlett
  3. Har veldig lyst på "gressteppet" fra Graham and Green jeg :)

    SvarSlett
  4. Så mye lekkert! Hadde planer om å legge ett innlegg om tepper selv, for jeg lengter etter noen gulv-varmere her i huset!

    Min favoritt var også Zebra teppet :)

    Ha en fin kveld videre!
    Klem :)

    SvarSlett
  5. Nå måtte jeg "springe" rett inn til deg for å få litt teppe inspirasjon!:)
    Syntes Durry teppene var tøffe! Hvilket som nok betyr at jeg er i "farge-og-mønster-modus" om dagen!
    Er det nettbutikker som selger disse?
    Har vel en mistanke om at de koster litt mer enn House Doctor mattene jeg viste hos meg:)
    Skulle gjerne hatt ei stor pappelina matte, men i størrelse som passer under spisebordet blir de fort ganske dyre...
    Nå er de visstnok en god del billigere i Sverige da. Iallfall fikk min svenske veninne sjokk da hun hørte hva jeg hadde betalt for matta vi har innenfor ytterdøra:)

    SvarSlett
  6. Hei, så mange fine tepper! Jeg synes Pinocchio-teppet er superfint, men her var det mange andre som falt i smak også. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Prøver å finne de stolene på bildet av bambusmatten!! Jeg TRENGER de!! De er SUPER fine!! Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dem? Fant de ihvertfall ikke på Graham and Green sin side..

    SvarSlett
  8. ser ut som dansk design fra 50 60 tallet. tipper det er Hans Wegner. Så da er det bare å tråle lauritz.com for eks

    skjønner godt at du trenger dem.
    kjempefine! :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...