torsdag 24. juni 2010

Sprell

Det er vel flere enn meg som steller med barnas rom om dagen. Ungene er utvilsomt i stadig utvikling, og rommet med dem. Nye favorittsysler, nye behov skal tilpasses den tilmålte plassen. Barnerom-innredning er gøy synes jeg. Her har man alle mulighteter til være kreativ. Her er litt inspirasjon fra en av yndlingsbutikkene for barn i hovedstaden.

Vannliljer til veggdekor

Eller kanskje en egen dyresamling? Veggklistremerker gir særpreg til rommet. Hvis du har ledig veggplass, da..
Speil med bilvei rundt.


Myk gyngehest på hjul (!)


Lekekasse på hjul. Praktisk.
Tøft med borg som veggdekor

 
Puter er fint å ha på barnerommet. Til senga, til lesekroken eller til å sitte på på gulvet. Disse er fra Sebras kolleksjon.


Barba-familien kan ta vare på lillegulls sparepenger. Bøkene om dem hadde vi når jeg var liten. De er en av lillemors favoritter nå.




Blomstergirlander. Jentene vet hvor sånt bør henge.

 
Gulvpuslespill


Spiderman-kappe til små superhelt-spirer.


 
En hit hjemme hos oss: bokserien Ludde. Her er tøydukken også med. Passer til barn rundt to år, vil jeg si.
Smykkeskrin Solgull. Til pyntestæsj og små hemmeligheter.

 
Lune ullpledd med dyremotiver.

Spennede for små utforskere: Finn et kryp, fang det og studer det med forstørrelsesglass!
  

 
Veggklokke med kritt.

Butikken ideene er hentet fra er Sprell. Før har jeg skrevet om oppbevaring på barnerommet.
Ellers finner du andre innlegg om temaet under stikkordet Barnerom i høyremenyen.

Glemmer forresten nesten å oppdatere om St.Hansbålet: det store har de visst bestemt å vente med til fredag. Ingen dum ide, siden det sjelden er i full fyr før langt utpå natta. Håper jeg holder meg våken! :)
Vi fikk oss uansett en kjempefin tur til ei badestrand i nærheten, der skolekorpset arrangerte full feiring, med band, stort bål, tautrekking, sekkeløp og alt som hører med. Familiene satt strødd bortover enga og grilla og koste seg, og ungene dro på oppdagelse høyt og lavt. Koselig.

I morgen:
er det klart for å vise en langvarig favoritt.

Og så forbereder jeg "visning" snart av huset jeg har vært med å "style" :)

3 kommentarer:

  1. Hei:)
    Den lekekassen på hjul skulle jeg gjerne hatt til mitt kommende lekerom.. Er så gøyt med barnerom/lekerom. Storkoser meg med planlegging!
    Og seff kan du vise klokken min, så gøy at du likte den :)

    Ha en fin kveld.
    -Linda:)

    SvarSlett
  2. Så mye flott du har funnet fram!
    Barnerom er gøy, ja!
    Her har vi lekerom i hovedetasjen, og derfor blir soverommet bare brukt til å sove på...
    Da føles det litt meningsløst å legge altfor mye penger i det. Men litt blir det jo likevel:) Og til høsten skal jeg innrede rom til Liam! Blir koselig!
    Lurer veldig på om jeg skal ha rommet eggehvitt (det er det nå), en malt vegg eller en tapetsert vegg... Mange store problemer i verden:)

    Av tingene du viste synes jeg ullpleddene er nydelige! Tror de må settes på en eller annen ønskeliste:)
    Liker også godt putene fra Sebra!
    Og fin oppbevaring er alltid bra!
    Luddebøkene er kjempekoselige! Har et par av de vi også:)

    Koselig innlegg dette!:)
    Gleder meg til å se favoritten din i morgen!

    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  3. Sprell har så utrolig mye flott. Jeg har nok surfet det maaange timer om jeg summerer opp alle de gangene jeg har vært innom.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...