torsdag 3. juni 2010

Klare farger i åpen løsning

Ah. Nå må jeg få vise frem noen smakebiter fra ei byleilighet med "det lille ekstra". Den er ikke allverdens stor, men her har man gjort det meste ut av plassen. Fin åpen stue-kjøkken løsning og lyse farger gjør oppholdsrommene innbydende. Enig?


Enkle, moderne møbler, gjennomgående lyse farger og noen friske fargeinnslag, gjør susen her.
Svart og hvitt går igjen i hele leiligheten. Det er en fin effekt som binder rommene sammen og som vitner om helhetstanker i innredningen av husværet.


Se så lekker trappa er integrert i enden av rommet.
Arne Jacobsens Svane-stoler er noen skulpurer i seg selv, hm? :)

Slike kakkelovner som den i gjørnet er så vakre! Montanahyller langs veggen. De blir jeg aldri lei av!
det er faktisk bare gulvteppet og stolene som har farge. Se hvor effektfullt det er!

For å bryte litt, har man valgt en blomstret mørk tapet i bunnen av kjøkkenveggen. Artig detalj som gir personlighet til stedet.

Svart høyglans er et vågalt valg. Men her funker det fint synes jeg.
Lekre detaljer fra kjøkkenkroken her.

Med en slik romløsning kan man godt være sosial samtidig som man lager mat. Det er min drøm å kunne få det til i praksis. Det får bli når vi overtar Drømmehuset. :)

Dette er sånne detaljer som herr Åpent hus er opptatt av. Å gjøre de tekniske løsningene optimale, samtidig som de skal "se ut". Både høytalere og flatskjermen er innsenket i veggen.

"Huset hjerne", regner jeg med at dette er. Slik går an å planlegge inn i nye hus. Slike kan ofte styre både lys, stereoanlegg og varme.
Bildene er hentet fra Booli.se.

I nesten innlegg
tenker jeg å lage sommerstemning her.  

9 kommentarer:

  1. så herlig og fresh leilighet :D

    SvarSlett
  2. Det var spennende og stilrent.

    SvarSlett
  3. Nydelig!!!
    DU har såååå god smak!

    Ha en fantastisk kveld!

    SvarSlett
  4. fantastisk flott leilighet! Likte spesielt god svane-stolene. Utrolig hvor de frisket opp det hele. Hadde ikke sagt nei til de....

    SvarSlett
  5. joo elsker kremgrønt bad ;) ikke helt.. men det bliiir grått så smått om senn. nytt kjøkken ja. elsker det :) det tredje nye kjøkkenet jeg bygger men håper jeg blir her en stund nå da :) good night

    SvarSlett
  6. Kul leilighet! Stilig kjøkken. Ser at jeg kan lære noe av fargevalget - utrolig tøfft.

    Kjersti

    SvarSlett
  7. Du må bare låne bilder:) Du kan jo linke til hvor du har lånt dem;)
    Ble velldig glad for kommentaren din. God helg!

    SvarSlett
  8. Selv om det var veldig åpent, synes jeg planløsningen funket utrolig godt. Det var egentlig litt kult å ha spiseplassen midt på gulvet. Og fargen på Svane stolene var bare perfekt !

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...