torsdag 10. juni 2010

Hyttedrøm

Der finnes utrolig mange flotte og moderne hytter rundt om i Norges land. Her er en av dem. Denne ligger på Rennesøy. Og design og arkitektur-interesserte lurer nok ikke lenge før de finner ut hvem som er hjernen bak kreasjonen.

Det er den kjente Tommie Wilhelmsen.

Herlig å kunne åpne hele veggen og ta landskapet og været inn.



Tror jeg hadde valgt en fasade og terasse-farge som hadde glidd mer inn i landskapet.
Men det er nå min smak. Uansett. Flotte linjer i dette bygget. Og størrelsen virker passe for ei hytte.

Åpen stue kjøkken-løsning med en liten nivåforskjell. Flott materialvalg, stilig kjøkken, rå betongvegg er så fint! Enkel og fin peis. Herlig med det gamle bordet som bryter opp den ellers stramme stilen. Her kunne jeg godt tilbragt tid - og nytt det. :)

Foto: Nils Petter Dale.
Her er et par andre fra samme arkitekten:

Hytte Noresund
Villa på Hinna ved Stavanger

Min hyttedrøm tror jeg ligner mye på Huset på planens hytte ved sjøen. Liten og lekker med herlig beliggenhet. :)

I morgen
viser jeg frem "den lenge etterlengtede" som endelig er kommet i hus hos oss. :)

3 kommentarer:

  1. Flott hytte! Jeg bare digger Tommie Willhelmsen sine verk, sammen med Todd Saunders! Skulle jeg bygd i dag og penger ikke var et tema, så skulle de fått tegnet huset mitt! ;)

    SvarSlett
  2. Stilig. Kunne godt tenke meg noe sånt, ja. Elsker også Huset på planen sin hytte. Litt mer personlig også - selv med betongvegg :)

    SvarSlett
  3. Jeg liker kjempegodt den nedenkede stua i denne hytta. Og så er jeg forelsket i hytte til Huset på Planen jeg også :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...