søndag 4. april 2010

Vår på kjøkkenet

Dette herlige kjøkkenet må "på trykk" i Åpent hus. Det inviterer høylydt til gastronomiske utskeielser, og jeg får umiddelbart lyst til å sette opp meny og invitere gjestene til å delta i matlagingen! :)

Over kjøkkenbenken henger fine Bestilite takpendler på rekke og rad.

Dette er fra et gammelt dansk hus, renovert etter alle kunstens regler. Flere vegger ble revet for å gjøre kjøkkenrommet større og mer anvendelig. Nå er det på hele 40 kvadratmeter! Se denne fine romløsningen, de gode lysforholdene og den behagelige blandingen av stiler.

 

Jeg elsker løsninger med takvindu - og dette er et godt eksempel, synes jeg. Ved å slippe lys inn ovenfra midt i rommet, får det en helt egen stemning. Og lyset faller vakkert på de gamle hvitmalte takbjelkene og de sarte fargene i innredningen, som en enkel estetisk detalj.

Detaljer fra den gamle innredningen er bevart.
Denne spisskammers-kroken bekrefter at her bor folk som er glad i å lage mat! :)



Huset frue tegnet selv romløsningen, og fikk kjøkkeninnredningen laget i Lithauen og gjort ferdig på stedet. Skapdørene er i heltre uten profiler, malt i lys himmelblå. Mosaikkfliser både på benken og bak komfyren.



Slike skjønne barkrakker er jeg så heldige å ha to av i hvitt. Jeg er veldig glad i dem. Den ene får stort sett fungere som bloggestol også! :) Og ungene elsker å heise den opp og ned og svinge rundt på den. :)
I dette kjøkkenet er det naturlige midtpunktet det svære bordet. Som nok fungerer både som arbeidsbenk og sosialt møtepunkt. Og midt i alt det lyse, har de valgt ei bred stor benkeplate i mellombrunt treverk. Lekkert.

Legg også merke til at de har vindu på to vegger i kjøkkenet - det gjør seg! (herved offisielt notert på ønskelista for et kommende drømmekjøkken)
  
"Observatørkroken" skimtes innerst her.

Den lille alkoven er fra den gamle innredningen i huset, og brukes i dag til avslapping, i passe avstand til matlagingen. Bestlite vegglamper, myke benkeputer og et lite settbord lager lun steming i kroken der.

Se den sarte fargekombinasjonen av himmelblått, turkisblå KitchenAid, kremfargede Bestlite og lys grønne Bombo krakker. Så lenge rammene ellers er hvite tåler man litt pastell! :)

Kilde Boligmagasinet.dk.

I neste innlegg
blir det utstilling av stolklassiker.
Ingen invitasjon nødvendig.

8 kommentarer:

  1. Det er eit kjempe fint kjøkken!
    Eg hadde de lagret på den gamle pcen min, den gjekk i stykker, så det var kjekt å sjå de bildene igjen:)

    Beate

    SvarSlett
  2. For et fantastisk kjøkken!! Så til de grader et kjøkken som innbyr til sosial matlaging, vinskravling og lekselesing at jeg kunne flyttet inn på flekken :)

    SvarSlett
  3. Så fiiiint kjøkken,til inspirasjon når vi skal male litt på vårt eget kjøkken ♥

    -Lisa ♥

    SvarSlett
  4. Utrolig fint kjøkken... litt for moderne til at jeg kunne ville ha det hjemme hos meg. Men fytti katta å skjønne farger da! Og mange supre løsninger :)

    SvarSlett
  5. Dette var virkelig et flott kjøkken. LIkte spesielt kroken der en kunne sitte å se på de som lagde mat. tror nok jeg hadde trivdest godt der...hihi

    SvarSlett
  6. Dette kjøkkenet er kjempe flott, har bladet så har drømt meg bort i dette kjøkkenet tidligere. hihi..

    Liker også den blå le creuset gryten og alle kusmi teboksene!!!

    God natt og sov godt, ønsker deg en herlig dag i morgen!

    SvarSlett
  7. Kjempeflott kjøkken som virkelig gir sommerfølelsen... Perfekt for et sommerhus

    SvarSlett
  8. Nydelig kjøkken! Spesielt nydelige farger synes jeg:) Nyt den siste påskedagen:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...