torsdag 22. april 2010

Studere ..?




Studiedag
javel.

Studere hva?
Hm ...

.. Den fulle kjøkkenbenken?
Den utømte oppvaskmaskina?
Skittentøyhaugen?
De evig voksende papirstablene?

Nei. Tror ikke det.

Studere hvordan sollyset treffer maleriet på stueveggen
i stadig nye vinkler, kanskje!?
Se de utilsiktede effektene av veggpryd og
lys og skygger i ny komposisjon?

Kjenne den egne roen ved å være alene i huset, ja.
Studere uttrykkene på skikkelsene der oppe på veggen.
Drømme meg inn i bildeverdenen.
Der tunge engelske pensumbøker, oppgavefrister og
eksamensdatoer ikke finnes...

... Der er jeg visst nå.
Og når jeg tenker meg om er det nok slik ..
.. kanskje ei heil stund hver gang det er studiedag.

Men det er da studering det også?! :)
(Rart det går tregt fremover med lesinga, da!)


Maleri av Renate Rust Søvik
Foto (c) Åpent hus


I morgen
gammel villa har blitt ny

5 kommentarer:

  1. Ikkje alltid så godt å kome i gang..
    Og i ein heim er der nok å studere på..
    Lykke til!
    ps: krusa er god å drikke av :-)

    SvarSlett
  2. Kjente meg igjen her gitt:) Ikke alltid like lett å holde på konsentrasjonen... Veldig stilige bilder og, skjønner at de lysspillene måtte studeres litt;)

    SvarSlett
  3. Heisann, og tusen takk for hilsen på bloggen min, og for besøket!
    Flott tips forresten, men desverre er ikke min skjenk av den stabile typen, må nok beholde sokkelen min for å binde den sammen, he he!

    Superlekker blogg du har

    Ha en god kveld!

    Klem fra Mona

    SvarSlett
  4. Det maleriet var veldig flott!

    SvarSlett
  5. Kjenner meg igjen jeg også, faktisk sitter jeg med mine tunge fagbøker rundt meg akkurat nå. Mine er på norske denne gang, men jeg har vært gjennom en del engelske også.

    Er det ikke rart hvor mye som blir viktig og lett å ta fatt på når pensumbøkene venter?

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...