mandag 26. april 2010

"Medi - sikk!"

.. Det er lillemors navn på musikk. Jeg synes egentlig det er et veldig godt og megetsigende egenkomponert ord - Musikk som medisin, vil jeg tolke det til. Noe hun er et levende eksempel på. Sang og musikk har aktivt vært brukt som avledning, underholdning, adspredelse og sosial fellesaktivitet, siden tulla var en dag gammel. I Åpent hus står radioen mye på, og kjøkkengulvet brukes nesten like mye som dansegulv som åsted for matlaging. :)

Nå har herr Åpent hus endelig fått oppfylt ønsket sitt og et piano har kommet i hus. Riktignok ikke noe full-size flygel, eller akustisk piano, men et elektrisk et, med forbløffende behagelig lyd og et nett utseende. (takk!) :)


strømmer herlige toner ofte gjennom huset og mykner stressede muskler og glatter ut stressrynker. Og Herr Åpent hus koser seg og øver innimellom når de små tillater det. :)



Musikk er terapi.
Uten tvil.



I neste innlegg
gleder jeg meg til å presentere en svensk interiørnyhet.

3 kommentarer:

  1. Jeg har alltid beundret de som kan spille piano. Det ser så 'elegant' ut, og det kan overhodet ikke sammenlignes med orgel-spillinga mi på 80-tallet;)
    Jeg beklager forresten at jeg er så treg til å svare på spm ditt om kjolen du så inne hos meg. Jeg husker jeg tenkte at jeg måtte huske å svare, men så ble det visst litt glemt likevel. Men jo, jeg tar bestillinger, og en sånn kjole koster 300,-:)
    Ha en fin uke! Klem B:)

    SvarSlett
  2. Medisikk, fantastisk uttrykk! Gratulerer med nytt piano! Eg har eit akustisk som eg, tru det eller ei, vurderer å selge for å kjøpe eit elektrisk. Hadde eg ikkje trudd om meg sjølv, men elektrisk er faktisk veldig nyttig, med volumknapp, mulighet for headsett, og det er enklare å gjere opptak med, for dei som held på med slikt. Kjekt å lese eit musikkinnlegg hos deg! Ha ein god dag!

    SvarSlett
  3. Vi er en skikkelig musikk-avhengig familie vi også! :)) Vi elsker musikk både store og små! Til høsten må vi gjøre plass i stuen til et piano vi også, for lillemor skal etter hele fire år på venteliste omsider få pianoundervisning! :)) Jeg spilte piano i årevis jeg også da jeg var yngre, så nå gleder jeg meg noe fryktelig til at pianoet skal komme i hus! Er sikkert en "smule" rusten, men det er som med sykling, man kommer raskt inn i det igjen! ;) Jeg ønsker meg et akustisk et, men på den annen side så har jeg jo aldri prøvd å spille på et elektrisk... Tror jammen jeg må dra innom en musikkforretning å prøve et! :)

    Ha en fortsatt fin uke! :)

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...