torsdag 15. april 2010

Ordne fikse 1-2-3!

Titter bare innom for å fortelle at det skjer mye nytt i Åpent hus-huset om dagen. Vet ikke om det er vårfornemmelsen som har satt blodomstrømminga i gang i beboerne her, men opptil flere initiativer til prosjekter har dukket opp. Ambisjonene er ikke mindre enn 1 stk. rom oppusset fra gulv til tak, to rom bytte "innhold"/funksjon, et sengebytte-prosjekt, sliping og oljing av kjøkkenbenk og å skifte glassdør i entreen...


Ting er litt på halv åtte her om dagen, kan man si. Kanskje noen har vært borti det samme? Midt i sånne husprosjekter ser det ikke så vakkert ut noen steder. Og det halvveise preget innbyr ikke til allverdens hygge. Men men - vi er så priviligerte at vi har en og en halv etasje til å boltre oss på, så så snart vi har tatt trappa til andre etasje går det jo an å late som om alt er i skjønneste orden! ;)


Disse hus-initiativene kom ikke akkurat som lyn fra klar himmel. Vår stakkars førsteetasje har vært temmelig stemoderlig behandlet i alle de 7 årene vi har bodd her!! Nå skal standarden på det siste rommet i huset få sin oppgradering, og forhåpentligvis blir det orden i det meste av sysaker sånn ca i løpet av de nærmeste to-tre ukene. "Trur eg".


Ungene gleder seg stort til å få ligge i "gøyseng" sammen (lillemors uttrykk). Herr Åpent hus har pusset ned og er i gang med spraymaling av det som skal bli søskenparets nye nattehvile. Nøye som han er, har et helt "skrella" rom - klar for sin gulv-til-tak-oppussing - blitt kledd i plast før spraymalinga tok til. Resultatet ser ut til å bli bra.


Sånne husprosjekter har en tendens til å suge krefter ut av en. Selv om vi gleder oss over forandringene, og gleder oss til å se sluttresultatet, er det ikke fritt for at man går litt tom innimellom...? Når skal egentlig alle disse oppgavene bli gjort - når vi begge har fulle jobber og to små?

I kveld innvilger jeg meg selv en offisiell fikse-pause. En god gammeldags sofakveld er tingen!


Det kommer flere bilder når der er nytt å melde.

I morgen
har jeg tenkt å se på husfarger. Kommer du innom da, kanskje? :)

6 kommentarer:

  1. eg leste kommenteren som du hadde skrevet, også leste eg den igjen no, og såg at eg ikkje hadde sett den nederste linjen der du spurde om eg har sett at eg har fått award!!! og nei, det har eg ikkje, før no!!!
    tuusen takk:) så kjempe hyggeligt! :):)
    kjekt å få ein slik award:)

    ha ein fin kveld:)
    helsing Beate:)

    SvarSlett
  2. ps: det såg jo ut som senga blei fin! lur måte å male på!
    me har ein sånn spray-maling-sak me og, kanskje eg skal ta den i bruk!

    SvarSlett
  3. Hei, hei. Så gøy at maling kan gjøre så stor forskjell:) Dette blir nok et kjempe fint resultat. Kjenner til at man kan gå litt tom under selve prosjektet, men, men. Det kommer seg nok:) Gleder meg til flere bilder.

    SvarSlett
  4. Jeg er kjempeimponert av dere!

    SvarSlett
  5. smart å spraylakkere ja :) det gjorde vi med en hel kjøkkeninnredning for noen år siden i vårt første hus :) senga blir nok veldig GØY :)

    SvarSlett
  6. Full fart her inne ser jeg....og ler fortsatt av "gøy-seng";)

    Stikker innom igjen ja.....må jo se hvordan dette blir:)

    Kos deg videre på fri-kvelden din

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...