lørdag 3. april 2010

Pynte til påske?


Påska kan vel nesten ikke gå forbi uten at det viser igjen i Åpent hus-bloggen på et vis. (Det lovde vitamin-innlegget får vente) Men jeg strever litt - for påska handler om noe ganske anna enn å pynte huset for meg. Og påskepynt synes jeg ofte ikke er noe særlig fint. Ei heller har jeg noe forhold til påskepynt. Derfor lav påske-profil her i gården.


Disse skjønne vårgreinene har imidlertid fått plass i Åpent hus i påskeuka. De har jeg og lillemor og storebror vært på tur og funnet i skogen. En fin blanding av kvister fra ulike tresorter - noen til og med med rakler på - noe så vårlig!


Storebror elsker å pynte - så vi delte den lille manøveren det var å pynte kvistene - mor og sønn. De har fått en blanding av glassegg og barnedekorert eggpynt. Og storebror var veldig godt fornøyd. Noe han viste med hele kroppen - som han er kjent for! :) Bildene er tatt før de fleste hjemmelaga egga hadde kommet på. Glemte å ta nye etterpå, og da var dagslyset for dimt. Beklager, barna!


Som dere ser - strålende vårvær her hos oss! :) Herlig!
Barna er på overnattingsbesøk hos farmor - vi to "barnefrie" har gått deilig skogstur i solnedgangen. Ah! Og ser frem til en like herlig og rolig morgen! :)

Håper alle har en strålende påskehelg - Nyter godt selskap og god mat - uansett vær og føreforhold.



I neste innlegg
skal du få se et herlig vår-kjøkken til inspirasjon.

3 kommentarer:

  1. Hei. Kan si meg temelig enig med deg ang påskepynt. Og som du har jeg også kun plukket inn grener som jeg hat pyntet;) Er like fornøyd som din lillegutt, hehe.

    SvarSlett
  2. Ikkje all verdens med Påskepynt her heller...
    Men eit par potter med Påskeliljer har "sneke" seg i hus og litt som borna laga ein gong..
    Virkelig ein kjekk og nyttig blogg du har..
    Kos dokke med barnefri, gjer godt innimellom :-)

    SvarSlett
  3. Fin påskepynt!:) Jeg har noen knallgule og oransje innslag, men ellers ganske nøytral og lite påskepynt. Ha en fortsatt fin påske!:) - Heidi

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...