søndag 18. april 2010

Wanders

Åpent hus veksler mellom å se på det velkjente og det utfordrende. Nå er jeg klar for litt uventa design - nye impulser - å bli utfordret! :) Er du?

Nederlandske Marcel Wanders har utforming av innredning som levebrød, og får boltre seg med store og spennende prosjekter. Han er interiørarkitekt, og jobber med luksuriøse privathus på Mallorca såvel som med hoteller. Her er smakebiter fra tre av hans prosjekter:

Tenk å kunne sitte så godt og intimt, selv når man har 10 gjester! :)

Elegant og rolig, og samtidig "utfordrende."
(TV på badet..?)

Bad utenom det vanlige, kan man vel si?
Se hvordan dusjen er avskjermet fra resten av rommet.
Spennende. Alle bilder over fra Casa Son Vida-prosjekt.


Her er et hotellprosjekt, der hvert enkelt rom har fått sin egen utforming.



Den stolen er lekker, er den ikke?



Under: Westerhuis Amsterdam
Selv korridorer kan være spennende romopplevelser.




Marcel Wanders blander farger, former og mønster på en vågal måte, synes jeg.
Spennende å se, enig? Det er nok kun det nedersete rommet som er anvendelig for "oss vanlige dødelige".

I neste innlegg
skal jeg utfordre meg seg til å prøve å lage en slags smørbrødliste over enkle tips jeg har samla meg:
å skape særpreg i hjemmet med enkle midler. (ups - prestasjonsangst! - neida - skal ikke finne opp kruttet på nytt)

7 kommentarer:

  1. Den sofaen likte eg godt, men kanskje i ein annan farge?
    Ha ein fin kveld i snøen :-)

    SvarSlett
  2. Jeg safer meg inn og velger det nederste bildet. Sort og hvitt er klassisk, elegant og finnes ikke kjedelig.

    SvarSlett
  3. Der har du nok meg også, Avdelingsdama, men jeg utfordrer meg selv til å se på det litt uventa likevel! :)

    SvarSlett
  4. Her var det MYE fint ja! <3 Den runde dusjen.. Skulle jeg godt kunne tenkt meg!

    SvarSlett
  5. wow,mye utfordrende her,ja ♥ Ha en fiiiin dag!

    -Lisa ♥

    SvarSlett
  6. 2,3 og 5-6 er jeg vild med! Det sidste billede er også helt betagende! Nr. 2 er helt sikkert en vinder blandt de præsenterede :)

    SvarSlett
  7. Væggene i nr. 5 og 6 er helt unikke! Virkelig flotte billeder du har fundet her! :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...