onsdag 2. februar 2011

Se nærmere ..


Vi har nesten alltid friske blomster på bordet her hjemme. Herr Åpent hus er en oppmerksom og hjemmekjær kar som ofte kommer på å ta med en kvast hjem til helga. Vi føler begge at slike detaljer er med å øke trivselen hjemme. Så den lille hverdags-luksusen unner vi oss. Når jeg kom hjem fra jobbreise nylig stod denne fine buketten på bordet til meg. Ja, jeg vet - jeg er heldig! :)


Ser man buketten på avstand er det vakkert å nyte blandingen av blomster og blad. Men går du nærmere, har disse stilk-vekstene ofte noen nydelige og helt uventede detaljer!! :) Og jeg? Ja, jeg kan finne på å stikke nesen helt borttil og sitte å nyte alle disse. (Ser du det for deg??) :)




På nært hold kan de blomstene som virker beskjedne og enkle gjemme dramatiske detaljer og virkelig overraske. Bare prøv og se selv!


En borg med kiwigrønt "krater" i midten, og tårn med kirsebærsaus på toppen? :) Og den nederste har et rosa stjerneskudd i midten, ikke? :) (har det tilta helt for dama..?) :)


.. og så du egentlig noe til disse skjønne små oransje stripene på avstand?






Alle foto (c) Åpent hus

Nå er det få dager til trekning i Åpent hus-lotteriet. Hvis du ennå ikke har sikret deg lodd, så ta en kikk her.


I neste innlegg
bad med stemning

11 kommentarer:

  1. Vilka underbara blommor! Och vilka färger! Och vilka fina bilder! Vad har du för kamera?
    Kram
    Lana

    SvarSlett
  2. Utrolig vakre bilder! Flott innlegg. Det er jo akkurat slik man skal møte naturen...med undring og åpne øyne...

    Ingrid :)

    SvarSlett
  3. Utrolig deilige bilder, og så mange fascinerende detaljer. Naturen er vidunderlig *♥*

    SvarSlett
  4. takk :)

    ryskadockor: vi har flere kamera, men det er det lille "snertne" jeg ender opp med å bruke - ikke det tunge store speilrefleks.
    dette har jeg med overalt. og jeg er kjempefornøy! Det har Leica-objektiv, og heter Panasonic Lumix. Herved anbefalt. :)

    SvarSlett
  5. åååå jeg bare elsker de grenene med eucalyptus:)
    fioline

    SvarSlett
  6. For en omtenksom og snill mann du har da? Jeg får blomster jeg også, men ikke så ofte :)
    Nydelige bilder
    Klem Tonje

    SvarSlett
  7. Så vakker bukett - og så heldig du er som kommer hjem til slike buketter. Her er det heller sjelden at jeg får blomster - må som regel ut og handle selv.

    Klem

    SvarSlett
  8. Nydelig bukett, de fortjener virkelig at du tar deg tid til å nyte dem som du gjør.

    SvarSlett
  9. Oi, det må jeg si. Jeg kan si mange fantastiske ting om min kjære, men at han bringer hjem mye blomster ville vært å overdrive kollosalt:) He's a keeper! :)

    Vakre bilder - som alltid!

    Klem A

    SvarSlett
  10. Nydeleg! Nyt blomstrane dine - og torsdagen. :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...