mandag 29. mars 2010

Svimlende

Med i utklippsboka Åpent hus hører det med noen bilder fra dette stedet: Majestetisk bygg som oser "høyloftet storhet" (er det noe som heter det?).

Her flyr tanker og kunnskaper veggimellom, fremtidsplaner spretter oppover veggene, og fundament for nye foretak legges i metervis bortover gulvene.

- Her er jeg så heldig å studere for tida! :) Og ja, det er min sko som har stukket seg med i øverste bildet! :)


Det er en sann fryd å vandre i gangene her: Gli gjennom luftige vrimlearealer, se nedover, bortover, oppover og finne bygningsdetaljer og arkitekoniske linjer og øyesnoperi i alle retninger.


Er du av dem som ikke sliter med høydeskrekk kan du klatre vindeltrappa til øverste etasje, og nyte et praktisk talt svimlende syn av etasjer nedover og bortover, i en herlig blanding av glass, tre og stål, lys og skygger, og mennesker i bevegelse.


Den romfølelsen som finnes her er vanskelig å gjengi på bilder.


De vel planlagte møteplassene og arbeidsstedene er enkle og robuste. De faller ganske naturlig i smak i Åpent hus, når stablestolen som er valgt, og som finnes o-v-e-r  a-l-t  er Arne Jacobsens Syveren i to ulike farger. Lekkert.




Selv brosjyrepresentasjonen er gjennomtenkt og dekorativ i seg selv.






Der finnes etterhvert mange nyreiste lekre utdanningsbygg rundt om i landet vårt. At arkitekturen innvirker på stemningen i bygget, på enkeltpersonenes humør og til fellesskapsfølelsen og identiteten til de som ferdes der, er jeg helt sikker på. Det kan jeg skrive under på. :)

Så får vi håpe jeg har samme positive holdning til stedet en gang etter oppgavelevering og eksamen i november! :)

Er det forresten noen som vet hvor dette er?  :)

Nå er det Tre - 3 - dager igjen av Åpent hus blogglotteri! Dette er superspennende. (Link i høyrekolonna) Jeg er glad jeg skal trekke hele tre premier. NB - Der er noen bloggløse/Anonyme som ikke har lagt igjen kontaktinfo. Husk å gå inn å oppgi numrene på loddene og legge igjen kontaktinfo før trekninga på torsdag, ellers kan ikke loddene gjelde!!

I neste innlegg
blir det noe fra lillemor og storebror i Åpent hus

5 kommentarer:

  1. Fantastisk flott bygg, som jeg dessverre ikke vet hvor er. :) Takk for fine bilder.

    SvarSlett
  2. Høgskolen i Ålesund. Flott bygg!

    SvarSlett
  3. Helt utrolig stilig. Minner meg mye om en skole i Bergen (som jeg selvfølgelig ikke kommer på navnet ..... noe universitet eller noe sånt). Var så stilig!!!

    Lykke til med trekningen av giveawayen:-) spennende.

    Ønsker deg og dine en nydelig Påske med masse fint vær, god mat og fri. (Håper jeg!!??!)

    SvarSlett
  4. Så tøffe bilder! Det er spennende med arkitektur og sammensetninger av rom, materialer osv:)
    Ønsker deg en god påske.

    SvarSlett
  5. Hihi, Anonym - det kunne vært Høyskolen i Ålesund, men det er det ikke. Dette har minst dobbel så mange etasjer og firedobbel grunnflate, vil jeg tro. Vi må nok ut av regionen!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...