tirsdag 23. mars 2010

Rammer

Pottery barn

De fleste av oss har bilder, tegninger, malerier eller foto som vi har lyst til å ha fremme av ulike grunner. Henger man ting i rammer, og planlegger litt hvordan flere rammer kan arrangeres i sammenheng, kan man skape fine stemninger og artige effekter i interiøret. Se bare på disse:

Boligmagasinet
Robert Peletier

Mark Lund_Flickr

Paul Smith Westbourne


Tomme rammer er også en trend.
Fra Living etc.

En fin måte å sette et personlig preg på sofakroken.
Foto: Ditte Isager.

Rammer som bokhylle. Graham &Green


Like rammer, eller helt forskjellig stil.
Samme farge, eller blandadrops.
Over: Rearranged design

Alle plassert på linje. Bildelist gjør det lett å bytte ut enkeltrammer.
Skøna hem.

Fylle hele veggen eller bare et lite område.
Things that inspire.

Rammer som del av "stilleben" i gangen.
Noen står, andre henger.
Foto over og under: Skøna hem

Box frame - rammer med dybde, plassert på uvanlig linje.
Kjempefint. Funnet hos Remodelista.

Bilder av ulike motiv, men i samme farger. Her er det variasjonen i passepartout-farge som gir en spennende effekt. Av stylist Kathrine Martensen-Larsen.

Barnetegninger i glass og ramme.
Repeterende form og symmetrisk mønster med rammene, gir fin "rytme" og harmonisk uttrykk - Samme hva som er inni rammene. Fra Apartment therapy

Åpent hus-rammer finner du her (kjøkken) og her (hall)

Hvis du ikke har tatt lodd ennå,

må du ta deg en tur innom Åpent hus' blogglotteri.

I neste innlegg
 tror jeg det spøker her...!

7 kommentarer:

  1. Takk for masse fine bildeideer!! Veggene her er ennå ganske så nakne, men nå ble jeg skikkelig inspirert til å lage bildevegg!

    Ha en fin fin kveld!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for mye herlig inspirasjon! Jeg planlegger nemlig en bildevegg om dagen, og tar med meg det jeg kommer over av ideer til prosjektet mitt.

    Klem

    SvarSlett
  3. Som vanlig mange fine bilder! Tusen takk for flott inspirasjon!

    SvarSlett
  4. Åh, her var det mye fint. Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  5. Du er en knallflink samler kjære Åpent Hus. Tusen takk for at du delte alle de fine rammebildene. Nå har jeg blitt inspirert.

    SvarSlett
  6. Så utrolig inspirerende innlegg! Jeg har selv planer om å lage en slik bildevegg, men krever jo endel planlegging og bilder, og så langt har jeg ikke kommet enda. Det var flere av bildene her som var a la det jeg ser for meg. Jeg vet ikke helt om jeg skal ha sorte eller hvite rammer. Jeg heller litt mot hvitt om dagen, men skal studere bildene dine nærmere og se ha jeg ender opp med. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Vi har hengt opp bilder på gjesterommet/kontoret som ligner veldig på bilde nr 1 og 2. Er veldig fornøyd med det,så greit å samle det sammen i stedet for å ha et bilde her og et der.
    Bilder av rommet kommer etter hvert når jeg er helt ferdig med make-overen:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...