fredag 5. mars 2010

I mitt ♥


Eames, Eames, Eames.
Jeg syns jeg ser disse stolene over alt.
"Alle" har en Eames-stol.. Ikke?
Nei, det er kanskje ikke sånn, men når man først har fått dilla på noe, blir man nesten overoppmerksom på det. Som når man slanker seg og ser mat over alt, som når man går gravid/eller å ønsker å være det, og ser kulemager og barnevogner overalt ... :)

Muligens er jeg bare påvirket av trender og blogginnlegg - men er ikke disse stolene flotte?
Kanskje er dere lei av å se dem, men jeg MÅ bare unne meg et innlegg der jeg bader i lekre bilder av disse stolene. Dere får ha meg unnskyldt!

Alle utgavene: stol med og uten armlener,
med stålunderstell, gyngemeier og trebein.


Denne gangen kan jeg ikke navngi alle kildene, dessverre.
Bær over med meg.



Fra Scandinavian retreat blogg

Loftlife magazine

NOe av det som gjør denne stolen attråverdig i mine øyne, er at den er moderne, enkel og kombinerer flere materialer. Den er også slik at den kan passe inn i mange interiørstiler.

House of bliss blogg

Når jeg sitter og setter sammen bildene til innlegget her, merker jeg at jeg blir glad - bare av å se bildene!! :)
Tenk at jeg har greid å "la være" å lage dette innlegget så lenge! Det passer jo perfekt her i Åpent hus! Enig?
(Vil det kanskje si at det også bør komme Eames-stoler inn i Åpent hus??) :)


Spørs om ikke dette er min favoritt:: DAW.


Her er en fin artikkel om designerduoen bak designkaramellene:
http://www.skonahem.com/inredning/design/eames-par-i-design/

Jeg ønsker
alle som er innom ei deilig helg!!
Jeg har massevis på lager. Her kommer snart mer :)

7 kommentarer:

  1. Takk for kommentar inne hos meg, er så gøy å skrive når noen kommenterer!!!
    Disse stolene er helt klart en favoritt hos meg og, har selv seks spisestoler RAR i hvitt og en gyngestol! Er kjempefornlyd med dem, de er gode å sitte i og lette å vaske av!

    Ha en kjempefin kveld, digger bloggen din.

    GOD HELG -Klem-

    SvarSlett
  2. Herlig innlegg!
    NYDELIGE bilder! Likte spesielt godt bildet fra scandinavian retreat bloggen. Så fin stemning!
    Jeg er også stor fan av disse stolene!
    Vi har fire hvite spisebordsstoler og en hvit gyngestol. Er kjempeglad i de!!
    Neste stol på ønskelisten er en blå DAR stol:)
    Men så har jeg også lyst på en tolix stol eller krakk... Så her må det vel prioriteres:)
    Kanskje jeg kan gi en til mannen til bursdagsgave... Har nemlig en tendens til å gi han ting som jeg egentlig ønsker meg selv! Som da han fikk en kameralinse i morgengave! Hihi:)

    Ha en fin fredagskveld:)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Blir aldri lei av å se på Eames,så jeg synes det er kjempebra at du har laget innlegg om det:)
    Har selv ønsket meg stolene lenge,og har nå endelig bestilt 2 stykker DSR. Gleder meg som et lite barn til å få de!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Enig i at stolene er flotte. De passer inn i mange ulike stiler - slik Vipp-tingene og Kitchen Aid-maskinen gjør. Selv synes jeg de er litt for små, litt for lave til at jeg ville vurdert de. Jeg hadde veldig lyst på gyngestolen en stund, men synes den er for liten irl. Men nydelig å se på - det er den!
    Jeg tror jeg liker trebena best, men synes også metallbena er flotte. Uansett en fin stol, moderne, men likevel tidløs.

    SvarSlett
  5. Hei og takk for hyggelige hilsener hos meg.

    Kjempe lekre stoler. Må nok si at min favoritt er gyngestolvarianten :) -tror forresten ikke vi har helt samme bordet? Ser ut som våre bordbein er litt bredere, men temmelig likt i hvertfall :) Er veldig fornøyd med det :)

    Fin blogg du har så jeg kommer gjerne tilbake!

    Ha en fin helg videre du og! klem C ♥

    SvarSlett
  6. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min:) Elsker disse stolene selv. Er en heldig eier av en ny enkel hvit en selv, men ønsker meg en brukt turkis med trebein. De er utrolig fine når de er litt slitt synes jeg:)

    SvarSlett
  7. Her var det masse flotte bilder av kjempe flotte stoler!!!! har ikke skaffet meg slik stol selv men digger de. Tusen tusen takk for hyggelig besøk på bloggen min! Det setter jeg pris på.

    Inne hos deg var det mange flotte inspirerende bilder, gøy å oppdage nye steder å besøke. Jeg titter innom igjen en annen dag.

    Klem

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...