søndag 28. mars 2010

Gult på kjøkkenet

Kanskje noen som har sett disse bildene allerede, men disse hører med i Åpent hus-utklipsboka. :)
Og den dominerende fargen her, er med på å feire påskeuka! :)

Dette er bilder fra det unge paret Merethe Lyse og Tore Dahles gamle hus. Huset er fra 1953, og de overtok det etter Merthes besteforeldre. Nå har de slipt, pusset, malt og lakkert i månedsvis. Nå er hele huset pusset opp til moderne standard. Men paret har vært nøye med å bevare minner og ta vare på gamle ting i prosessen.

Lekker, avdempet gulfarge har oppdatert den gamle kjøkkeninnredningen til et friskt fargeinnslag på det lyse og koselige kjøkkenet.

Retroporselenet glir kjempefint inn i stilen.
Sjekk den oppfinnsomme benkeplata.
Her har de stifta en voksduk rundt for å fornye i en fei! :)
Lekker kombinasjon av farger, materialer, mønster og stilepoker.
Er ikke denne bordløperen fin? HM Home.

Nespressoen har et utseende som passer fint på kjøkkenbenken.
Jeg sverger selv til min kjære uunværlige Rancilio Silva, da..:)

 
Bordlampa fra Granit lyser opp kaffelaginga.
Svarte detaljer gjør seg fint til det lyse og gule kjøkkenet.


Artig detalj med åpent "vindu" i veggen ved spiseplassen, mot resten av kjøkkenet. Så lenge utsikten / innkikket tillater det,
syns jeg det er herlig å slippe gardiner på kjøkkenet. Teppet er fra Pappelina, regner jeg med.
Kilde: Boligmagasinet.dk

Håper alle har hatt ei fin palmehelg. Det har vi hatt!
I kveld er herr Åpent hus i snekkerverkstedet til en bekjent. Så om kort tid blir det vel presentasjon av en liten ny kreasjon her på bloggen :)

Husker dere bildene fra vårstemninga og blomstringa hos Åpent hus for noen dager siden? Jaja. I dag var det nysnø igjen. Men sånn er det jo om våren.  Tar ei stund før våren "vinner". Ingen sure miner for det! :) Akebrett og snøskufle er uansett pakket vekk for sesongen. Og snøen smelter fort. Nå er det sykler og sandkasse som gjelder for de små i Åpent hus. :) Og lunsj i det fri! :) KAN det bli bedre! Tror både store og små er veldig klar for den velkomne forandringen nå om dagen! Ny årstid - nye muligheter! :) Er det ikke deilig??

Jeg ønsker alle som er innom ei fortsatt god påske


I neste innlegg
blir det en kikk på selvopplevd "grand" norsk arkitektur

8 kommentarer:

  1. Hei!
    Dette kjøkkenet minte mye om det jeg hadde i en leilighet jeg bodde i rundt 1990 :)
    Jeg malte skapene i en veldig lik gulfarge.
    Det gir lys og energi og passer fint til disse kjøkkenskapene.
    Morsomt å se.

    SvarSlett
  2. Hei- vet du hvor den svarte lampa med rød ledning kommer fra ?

    Glad for svar:-))

    kathrine på Lillehammer

    SvarSlett
  3. Hei Kathrine
    skulle gjerne hjulpet deg, men har ikke eksakt navn på den. Denne finnes i flere varianter av ulike leverandører. Til og med Ikea har en variant av denne "industrilampen". Deres heter i alle fall Septim og koster "ikkeno" som vanlig.
    var det noe hjelp?
    stoffledninger kan etterhvert bestilles på nett her og der, ser jeg.

    SvarSlett
  4. oioioi, det der var et kjøkken for meg;-) hihi. Men da hadde vel vennene mine trodd at gult var gått litt vel til hode på meg, hihi. Men de bildene likte jeg godt!!

    Spennende å se hvilken kreasjon som blir til.


    Ønsker deg en nydelig påske!
    Klem

    SvarSlett
  5. Digger dette kjøkkenet! Svigerfamilien min har slik kjøkken i sommerhuset i Arendal, og de vil fjerne det. Men det er SÅÅ fint, og jeg håper de beholder det. Og ja, DAWen er god å sitte i, så nå ønsker jeg meg flere til å ha rundt spisebordet. Men det blir nok en stund til, syns de er litt dyre. Ikea-stolene til 49,- på salg får holde noen år til :D Ellers håper jeg å gjøre et loppis-kupp på stoler denne våren!

    SvarSlett
  6. Bortsett fra katta oppå benken var dette et herlig og friskt kjøkken, syens jeg! Fin retro-stemning og påskefine gule ting.

    Dessuten veldig enig vedrørende Rancilio'en...

    Ha en fin søndag, og en super påskeuke, enten du skal ha fri eller jobbe!

    SvarSlett
  7. Det kjøkkenet gjorde at jeg fikk en flash back til min første leilighet.

    Gode minner derfra;o)

    Ha en fin påske,
    klem,I

    SvarSlett
  8. Hei!
    Tusen takk for kommentar inne hos meg! Fornuftige ord, som jeg er veldig enig i!!! Jeg lurer noen ganger på hvorfor folk gidder å lese - for ikke å snakke om kommentere - blogger de tydeligvis ikke liker...!
    Dersom jeg leser et innlegg jeg ikke liker, så gidder jeg jo ikke akkurat å kommentere det!

    Du har helt rett i at man bør henvise til kilder. Og jeg gjør det som regel. Men jeg synes det er en forskjell på hva det er man viser. Er det en hel reportasje man har "lånt" et sted, så skal man helt klart si hvor det kommer fra. I dette tilfellet tenkte jeg ikke på at det var nødvendig, siden det var produktomtaler. Og det er jo tross alt ikke BoligPluss som har laget disse produktene. Da synes jeg at det viktigste er å si hvem som er menneskene bak produktene.
    Oppfattet ikke det du skrev som kritikk, ville bare forklare hva jeg mente. Kanskje jeg burde sagt hvilket blad jeg hadde lest det i....
    Når det gjelder innlegget om vasene, er dette produkter jeg har sett i mange blader og på flere nettsteder, så jeg kan jo ikke akkurat ramse opp alle:)

    Hihi, dette ble langt:) Har visst et behov for å forklare meg:)
    Var iallfall snilt av deg å "forsvare" meg inne på bloggen min:)
    Hadde jo vært gøy om denne anonyme kunne kommet med en ny kommentar!:)

    Ha en fn dag!

    Og forresten - likte kjøkkenet du viste!!!
    Friskt og fargerikt:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...