fredag 19. mars 2010

Tablo


Tablo-bordene av Magnus Löfgren har vokst seg til å bli en ny favoritt hos meg. Jeg stumpa over det, nesten, på en liten minikikke-tur i en av favoritt-møbel-butikkene mine i området for ei stund siden. Formene og enkelheten var så "nteressante", at det tydeligvis laga seg et frø i hodet mitt! : ) Etter det har jeg sett bordet flere plasser. Og jeg liker det mer og mer! Blant annet fant jeg det i dette interiøret fra Stockholm. (Uten at det kom helt til sin rett på de bildene)


Dette bordet må jeg nesten si jeg har litt dilla på! :) Jeg leker med tanken på hva det hadde vært fint å sette det sammen med. "At det hadde passet med et høyt og et lavt ved siden av hverandre. Som gruppe til sofabord, eller enkeltvis som sidebord til sofa, eller ved siden av en godstol. Og jeg leker med tanken på om det er finest med teak eller eikebein, og om det er finest i hvitt eller svart. :)" Hihi. Noen som kjenner seg igjen?!!


Og vet du hva? "Toppen av kransekaka": Jeg har ikke noe sted å gjøre av det! :) Så da kommer det ikke i hus med det første! :) Men fint er det, ikke sant? Det føres av Design House Stockholm, blant annet.



Og er utformet med Shaker- grunntanken som utgangspunkt: (som Åpent hus også deler)
“Don’t make something unless it is both necessary and useful; but if it is both necessary and useful, don’t hesitate to make it beautiful”. :)


 
Brettet kan kjøpes separat. Til å bruke oppå bordet eller ei.
 
 
Her er Magnus Løfgren.


Er det bare jeg som kan få et møbel på hjerna!? :)

I neste innlegg
skal jeg finne frem et knippe fine, tøffe og moderne småmøbler.

God helg alla i hopa!

5 kommentarer:

  1. Veldig lekkert og raffinert bord :)

    SvarSlett
  2. De er utrolig fine de bordene. Om jeg skulle valgt hadde jeg sikkert gått for hvitt med eikeben. Hvordan gikk det med globusen forresten?

    SvarSlett
  3. Superfint bord - det likar eg òg godt! Men syns kanskje at med små ungar, kan det vere litt upraktisk med ei bordplate som ikkje ligg i ro..;-)

    God helg til deg!

    SvarSlett
  4. Stilige bord!! Står litt mellom et slikt et i sort eller et fra hay:-) så altfor mange fine å velge mellom.. Luksus problem.
    Vi flytter i slutten av april. Så har faktisk bare 5 uker igjen. Spennende tid forran:-)

    SvarSlett
  5. Kul att ni tyckte om Tablo!

    /Magnus Löfgren

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...