onsdag 23. februar 2011

Storvilla i Bergen


Her er nok en lekker arkiktekttegnet villa fra Saunders arkitekter. Denne ligger i Bergen, på ei nydelig tomt med utsikt over fjorden og øygarden vest for Bergen.



Huset er todelt, med en toppetasje for foreldrene, og undertasjen for to studerende barn. Nede er der også en liten hybel på 35 m2. Fint rekkverk i pleksiglass i andre etasje gjør at utsikten kan nytes til det fulle også derfra.


Det lange slanke bygget har en balkong som strekker seg 6 meter ut og står på påler. Fasaden er i svartbeiset tre, med innslag av ubehandlet tre mellom vinduene.



Huset har store åpne rom og moderne innredning.
Se den spesielle løsninga for taket i kjøkkenet / stua.




Huset er på 304 m2, ble ferdigstilt i 2007 og er tegnet av Todd Saunders, Joakim Skajaa og Genevieve Charbonneau. Saunders har laget mange andre flotte byggverk. Se mer her.
Alle foto: Jan Lillebø.


Translation:
This house was built on one of Bergen’s most attractive sites. The house looks out over the southern fjords and the West coast archipelago. The house is twofold. The top floor is for the parents and the bottom for their two children that are university students. In addition there is a small 35m2 guest studio on the bottom floor.

The house is a long thin structure with a balcony extruding 6m out of the house that rests on 3 steel poles. The house is clad in black stained wood with natural wood between the window partitions.
Designet by Todd Saunders with Joakim Skajaa and Geneviéve Charbonneau.

I neste innlegg
presenterer jeg en ny liten "føljetong"
Er spent på responsen.

8 kommentarer:

  1. Fantastisk hus! Eg skulle ynskje eg hadde kapital til å få teikna/byggje eit slikt hus!
    Kjempekjekt å sjå! (Kjekt å sjå Peel stolen også - ettersom designeren er frå Stord :-)).

    SvarSlett
  2. wow, fantastisk!
    for en deilig følelse man får av naturen her!

    SvarSlett
  3. Hei:) ha ha ja det har du nok rett i:)
    Kjekt at eg har formidla meg sjølv so åpentlyst! ;)

    BTW den villaen var berre heilt fantastisk:)

    God kveld:)

    Beate

    SvarSlett
  4. Kjempelekkert hus. Ser mange byggeprosjekter gjennom jobben min men kan ikke huske å ha sett noe fra dette firmaet før. Spenstig arkitektur. Og så hjelper det jo på at huset er plassert på en knallfin tomt i tillegg :)
    Som jeg har sagt før, gøy at noen viser litt moderne design og arkitektur, ikke bare "tørkede blomster & green gate" ;) Ønsker deg en fortsatt fin uke.

    SvarSlett
  5. Hej! klart jag kommer ihåg dig..... och nu möts vi i bloggvärlden:) Jag är "fast" i mitt bloggande och tycker det är fantastiskt roligt.
    Jag lägger dig ibland mina favoriter!

    Ha en fin dag! Kram

    SvarSlett
  6. Det er et virkelig lekkert hus!
    Så koselig at du liker bloggen! Du er kjempe velkommen til å legge meg til i rollen din:) bare koselig!
    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  7. Drømmehus og drømmetomt! Ikke noe mer å si. Digger verkene til Saunders (og Wilhelmsen)

    SvarSlett
  8. Fantastisk fint hus og innredningen er utsøkt:)
    Eg digger det!!!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...