mandag 28. februar 2011

Ny dekortrend: Røft på veggen


Kanskje som en motvekt mot det ultramoderne, glatte og glossy? Man kan uansett se en tydelig trend på at man lager møbler av brukte materialer, at man legger energi i bærekraftig møbelproduksjon og velger materialer med overflater som viser spor av historie og lang bruk.

Men har man ikke overtatt et gammelt hus eller har anlegg for de store loppisfunna, kan man likevel skape noe av samme stemningen, hvis man vil. Godeste Piet Hein Eek har laget en herlig liten kolleksjon av tapeter som ser ut som gammelt treverk.


Ja, det er bare en illusjon, men effekten er nesten den samme.



Kolleksjonen heter Scrap Wood Wallpaper. Den finnes i seks utgaver.


Ekte vare er vel fortsatt det man ønsker seg mest, men det kan jo være greit å vite om alternativene?


Og om man ikke vil dekorere et helt rom på denne måten kan det jo brukes som detalj.

Denne siste er vel min favoritt.

Jeg må også nevne at der nå er mulighet å slenge seg med i et lotteri der premiene er nettopp ruller med tapet fra Piet Hein Eek. Du finner lotteriet hos nederlandske Vosges Paris, som jeg har i blogglista mi. Lenke nede til høyre.

Translation:
Maybe as a reaction to ultramodern slick and shiny interiors? There is anyhow a clear trend of interiors showing pieces made of recycled materials, there is more focus on sustainable production and many designers chose surfaces with signs of wear and tear.

If you want the atmosphere and the effect this creates, but lack an old house or a great fleamarket collection, there are som fun alternatives around. Piet Hein Eek gives you this ScrapWood Wallpaper collection of 6 different colourcombinations. Not the real thing, but a good second choise, don't you agree? My favourite is the bottom one. Blog Vosges Paris is giving away some rolls of this cool "tromp d'oeil". Take a look if you like.  Link in the right column.

I neste innlegg
hytte ved innsjø

6 kommentarer:

  1. Enig med deg, siste bilde var den jeg ogsa likte best. Har sett noen slike bilder i utlandske magasiner tidligere, utrolig stilig men veldig spesielt. Ha en flott mandag kveld. Hilsen Lilli

    SvarSlett
  2. Ja,denne tapet trenden er kul:)
    Enig med deg,den siste var finest,litt mer kystværslitt og nordisk i preget på en måte.
    men kunne jeg valgt,ville jeg ha sånne ekte slitte planker på en vegg:)
    fiolineklem

    SvarSlett
  3. takk for hyggelig kommentar, dropp gjerne innom igjen!
    slenger meg på som follower jeg!

    SvarSlett
  4. disse var jo veldig kule.
    og grønt gress i februar?? hi hi..
    elsker gult gress. syns det er noe vakkert med det.

    SvarSlett
  5. Jag gillar! Snyggt att ha en fondvägg med vilken som av de tapeterna =)

    KRaM Tina

    SvarSlett
  6. Kjempe tøft! Og jeg kan nok se for meg at det blir veldig kult om man kombinerer det med litt mer moderne interiør.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...