onsdag 16. februar 2011

På kjøkkenbenken

Hva er det egentlig man velger å ha fremme på kjøkkenbenken? Spørsmålet dukker opp når jeg ser for meg å planlegge kjøkkenet i mitt neste hjem. :) Hva fortjener en plass på disken, og hva er lite greit å ha gjemt i passende skuffer og skap?
Svaret avhenger naturlig nok av hvor mye benkeplass man har tilgjengelig. Og ikke minst: hvilke vaner er det man har på kjøkkenet? Her er et knippe løsninger som kanskje kan gi noen ideer.

1) Full orden - både stilig og trivelig  hos Hvite tulipaner blogg


2) Fine fargeklatter hos Theas mania blogg


3) Har du god plass er det kjekt å kunne samle praktiske og fine ting til et lite "stilleben".
Frank features


4) Blikkfang i rødt hos Annettes drøm blogg.
Trekkspillskap til høyre til det man ikke vil ha stående fremme. 


5) Hvis brødristeren er i daglig bruk, fortjener den kanskje en plas på disken?
 Boligmagasinet.


6) Kan blomster få plass på kjøkkenbenken din? Freshome


7) Er du ivrig kokk og må ha ekstra mye plass til matlaginga? :)
Alvhem makleri.


8) Huskelista er kanskje greit å ha for hånden?
Åpne hyller gjør forresten også ting ekstra tilgjengelig.
Men da er det greit å holde litt orden. :)
1st option


9) Kanskje et par yndlingsting kan få æresplass "på utstilling"
Remodelista.

10) Friskt og grønt. Herlig inspirasjon til matlaging med musikk til arbeidet. :)
Annaleenas hem blogg.



Translation:
What's sitting on your kitchen counter at the moment? What qualifies for å place "in the spotlight" and what can just as easy be stored away and taken out when needed? For just how much countertop space do you have for "parking"? Where do you put your greatlooking kitchen pieces and what does definately not deserve your eyes attention and the light of day? :)

I neste innlegg
ny dekortrend

13 kommentarer:

  1. Hei du! Takk for kjempehyggelig kommentar inne hos meg :) Når det gjelder kjøkken, bytter jeg gjerne på litt med hva som står fremme. Forandring fryder! Praktisk med åpne hyller og veggplassering, ja. Fint innlegg, mange bilder her jeg ikke har sett.

    Ha en fin kveld,

    Ingrid :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hygglig hilsen hos no15! Nå er det Kakebakedamen som gjelder, men jeg vil fortsatt titte innom åpent hus(-:

    SvarSlett
  3. Ja, det var mange fine bilder, men min erfaring er at det er best å ha mest mulig inne i skapene. Åpne hyller blir fort rotete og støvete dessverre, det samme gjelder kjøkkenbenker med for mye ting.

    SvarSlett
  4. Flott og morsom inspirasjon:)

    SvarSlett
  5. Så fin kjøkken-inspirasjon :) Er ikke lett å holde orden, nei!

    Tusen takk for foto-kompliment :)
    Litt av "trikset" er å bare ha kameraet framme nesten hele tiden, leke med dem osv, gjøre det dem gjør mens man fotograferer. De arrangete og oppstilte bildene blir ofte ikke så bra..
    Også selvfølgelig å ta MANGE bilder, hihi.

    Ha en finfin kveld!
    Klem fra Stine

    SvarSlett
  6. Så masse fine, og ulike bilder..
    Minst mulig på benken, syns jeg er deilig, men lett tilgang til det jeg trenger å få tak i. :-)

    SvarSlett
  7. Her var det mange fine kjøkkenbilder og masse deilig inspirasjon! :)
    Jeg synes personlig det er fint både med åpne hyller og litt ting framme på benken, så lenge det ikke blir for mye. Det skal jo helst være mulig å kunne vaske kjapt over kjøkkenbenken, uten å måtte flytte rundt på et helt lite flyttelass! Men nå er jeg også en litt "ordning og reda-type" da ;)
    Ha en strålende kveld!
    Klem Carina

    SvarSlett
  8. For en hyggelig overraskelse:)Tusen takk søte deg!

    SvarSlett
  9. Takk for inspirasjon.. Nå fikk jeg lyst til å dra hjem og pusse.
    Eller hvertfall rydde og male...
    Hadde vært superdigg om det lå linker til bloggene. Så man kunne klikket seg rett inn :)

    SvarSlett
  10. Her var det mye forskjellig. Personlig synes jeg åpne hyller ser kjempelekkert ut, men når jeg ser hvor mye fett og støv som samler seg på oljeflaskene etc jeg har på benken blir jeg litt skeptisk til å ha "kopper og kar" stående fremme. Dog er det jo visse ting som brukes (og vaskes) daglig som sikkert kunne stått i åpne hyller. Jeg har vindu med hyller over min vask på kjøkkenet og synes det er supervanskelig å innrede der. Ofte blir det stående litt Zalo etc der og det ser nok ikke så fint ut fra utsiden, he he.
    Nå skal jeg titte gjennom bloggen din, første gang jeg er inne her : )

    SvarSlett
  11. Så koselig å bli nevnt i din flotte blogg. Jeg likte så godt de kjøkkenbenker du her viser frem. Jeg liker at ting vises frem , men har av praktiske årsaker ikke det selv.

    Ha en nyydelig torsdag!

    SvarSlett
  12. Fin inspo.

    Jeg for min del må ha det rimelig strigla. Men liker å ha litt i vinduskarmen på kjøkkenet. En fargeklatt her og der gjør seg jo :)

    Og hadde jeg hatt en litt mer fancy kjøkkenmaskin enn den jeg har hadde nok kanskje den også fått litt plass på benken ;)

    SvarSlett
  13. Jeg har tenkt å kjøpe en Vipp såpedispenser men klarer ikke å bestemme hvilke farge vil gå med mitt kjøkken. Har du anledning til å skrive en kommentar på bloggen min ? Takker på forhånd.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...