tirsdag 1. februar 2011

Moderne klassikere

Her er et "ungt" hjem fylt av moderne klassikere. Blanding av hvitt, svart og trestruktur - slitte flater og rene linjer. Godt med luft og gulvplass. Et sted å røre seg og leve. Ikke?

Svanen med uvant understell. Kartiokaraffel på bordet.



Dette interiøret liker jeg godt! :)

Kanskje litt vel industrielt med såpass mye stål på kjøkkenet?

Helt moderne høyglansa kjøkken blandet med slitt tregulv, Arne Jacobsen-stoler og personlig kjøleskap-pynt. Fin blanding.


Flere Eames-stoler sammen med moderne plakat og flott fiskebeinsparkett.

Jeg hadde nok blitt frista til å inkludere et par "levende" detaljer; blomster i en vase, noen få men fine grønne planter og et og annen lite friskt fargeinnslag i ting eller tekstiler.


Fine kombinasjoner av materialer og former, synes jeg. Under: Arne Jacobsen lampe og stoler gjør seg godt sammen med enkelt hvitmalt trebord.

Disse bildene har dukket opp på flere blogger i det siste, men jeg kan ikke unngå å lime de inn i Åpent hus-boka av den grunn. Det er bilder fra Birgitte Wolfgang Drejers portfolio hos Sisters Agency. Fine?

I går gjorde jeg forresten alvor av å ta ibruk hårfargen som har stått klar på vasken i sånn ca. tre månender. :) (Er der holdbarhetsdato på slikt..?) Tok jo ikke akkurat lang tid, da. Men det var liksom orket å komme igang. Høres det velkjent ut?
Det ga i alle fall en liten piff (Ja, det skal ikke så mye til!) til å bli litt mer aktiv etter ungenes leggetid. :) Jeg har bestemt meg for å bli flinkere til å variere kveldssyslene mine. Det vil vel si litt mindre pc-tid og litt mer tid til frisk luft, trening og boklesing. :) Nå skal jeg åpne min neste bok: "Hotellet på hjørnet av bitter og søt." Gleder meg!

Translation:
I love the mix of materials and the contrast in this apartment. Modern pieces alongside beautiful Arne Jacobsen and Eames classics. If it were mine, I'm sure I would have added a few "living" touches - like a few plants, some flowers and a little touch of colour. But hey, who's complaining! Still love this. :)



I neste innlegg
nærstudium

10 kommentarer:

  1. Hei ÅpentHus!
    Første gang jeg ser bilder fra denne leiligheten. Og må helt klart innrømme at dette var fantastisk! nydelig leilighet med mye sjarm i arkitekturen og flotte gamle plankegulv. Enig med deg at det manglet noe "friskt" - farger, planter eller i det hele tatt ett "blikkfang". le inspirert av første bildet, med den "flyvende" hvite sjenken. Har en gigantisk funkisstue her hjemme, og har nettopp kvittet meg med to større nostalgiske skap. I år blir det moderne hos oss:-) Men altså, her står halve stuen umøblert, og en sjenk som henger ut fra veggen hadde vært perfekt! jeg får holde øynene opp 8-)Ha en fin mandagskveld!! MVH Vilde

    SvarSlett
  2. Helt min stil! Elsker dette hjemmet og har bildene i permen min:)

    SvarSlett
  3. Gjennomført og gulvet gjør seg med fiskebensmønster. Flott bruntone.

    Bruntone i håret også eller?;)

    SvarSlett
  4. Helt slik jeg liker det!
    God kveld til deg
    Klem Tonje

    SvarSlett
  5. Veldig stilig:) Monge fine kombinasjonar ja.

    SvarSlett
  6. Jeg likte best den overraskende brytningen med bildene fra Wall-E og Kung Fu Panda på kjøleskapet. Fascinerende! Det gjorde meg nysjerrig på menneskene som bor der. Spennende bilder. -og kjenner til prosjekt hårfarge, det kan ta sin tid, men du og du for en ny glød man kan få av litt fargeforandring :) *♥*

    SvarSlett
  7. Jeg synes dette var nydelig, nydelig og enda mer nydelig! Enig med deg i pririteringene dine. Jeg kjenner at bloggeabstinensene begynner å slippe nå og overlever fint med en halvering av egne blogginnlegg samt mindre kommentarer inne hos andre blogger.

    SvarSlett
  8. Lekkert, lekkert!
    Nydelig gulv.

    Hårfarge ja...har en som har stått i skapet i minst 1 år...og gled deg til boka! Jeg leste den i sommer, og ble fengslet fra start!
    God fornøyelse!

    SvarSlett
  9. Perfect interiors: airy, full of light, clear colour palette, beautiful furniture and great artworks...

    And I love the fireplace!

    Fantastic post :D

    SvarSlett
  10. Vakker! Selv likte jeg gulvet best, men med ett så fint gulv blir liksom alt det andre pent også:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...