torsdag 24. februar 2011

Kjenn på DEN du


Del av de spennende sanseopplevelsene mine knyttet til estetikk, er å oppleve tings tekstur. Syns det snakkes alt for lite om det i bloggverden! :) For der må da være flere enn meg som er opptatt av det?

Jeg elsker hvordan ting får meg til å føle. Og tekstur er en av disse parametrene som "gir reaksjoner" (for å si det litt vitenskapelig). Sammen med ting som farger, former, mønster/rytme, lyssetting, kontraster og kombinasjoner. Om en tings overfalte er glatt, ru, hårete, stikkete eller våt, for eks. er spennende, symes jeg! Det får meg til å bli frista til å ta på eller advarer meg om å la være.:)  

Jeg innleder i dag en liten føljetong med noen av mine favoritt tekstur-bilder. Håper dere liker dem!





Over og under: (c) Åpent hus






Dover promenade_via Freshome


Norsk stil


Orange cube, via Freshome


Pebbles småsteinfliser



Umerkede bilder fra Free stock images.


Nå er jeg litt spent på om noen synes dette er like fascinerende som meg.
Lyst på flere tekstur-innlegg? :)


I neste innlegg
beskjeden lillebror til klassiker

7 kommentarer:

  1. Det här älskar jag, jag vill bara sticka ut fingrarna och ta på bilderna, känna hur det känns... så JA, fler bilder tack!!

    SvarSlett
  2. Jeg er fascinert, men det er da utrolig dumt at jeg ikke kan føle på pc-skjermen..!

    SvarSlett
  3. Tekstur og struktur er selve prikken over "i'en" spør du meg:)

    SvarSlett
  4. Tekstur var eit nytt ord for meg fram til for ei par år siden. And I fell in love. :)
    Min favorittekstur er barken på eit skikkelig gammalt tre.

    SvarSlett
  5. heisann,dette blogginnlegget trigget meg!
    sammen med medstudenter laget jeg denne læringsarenaen for et par år siden:) midt i tekstur og strukturblinken!

    http://playwithmaterialsandtechniques.wikispaces.com/

    fiolineklem

    SvarSlett
  6. Jeg lærte å bry meg om tekstrur på videregående da vi hadde en formlærer som var helt vill etter tekstrur ;) Tekstur er spennende og viktig. Likte bildene

    SvarSlett
  7. Flott innlegg, veldig inspirerende...ja takk, mer mer!

    Ingrid

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...