søndag 13. februar 2011

Gulv å gå på

1) Epoque Oak Winter, Tarkett

Det begynner å demre for meg at en av mine lesere spurte meg for ei stund siden om jeg kunne lage et nytt innlegg om gulv? Hm. Det har jeg visst glemt - Beklager! Her prøver jeg å bøte på forglemmelsen.

Der er så mye å velge i. Farge, funksjonalitet og stil må finne sitt rette krysningspunkt for hver av oss også når det kommer til gulvvalg. Og hvert enkelt rom i hjemmet må vurderes for seg (Selv om gjennomgående stil som oftest er å foretrekke). Er det viktigst at det er "varmt" å gå på, for eks? Eller er det viktigst at det er hardført eller tåler vannsøl?
Her kommer noen vidt forskjellige alternativer til "veidekke innendørs".

2) malt mønster på tregulv, Morsefarm.

3) Jeg kommer ikke unna å ta med et bilde av fiskebeinsparkett - en av mine store favoritter.
Bilde fra Alvhem makleri.


4) Betongfliser, Stiltje blogg


5) Enstavs eikeparkett med runda kanter, Kahrs.


6) Frisk fargeklatt til rolig kjøkkeninnredning. Marmoleum Click


7) Luta heltregulv. Scanox.
Ullpuffene kan du forresten se mer av her.


8) Restaurant med Arrigoni gulv, via Remodelista


9) Tarkett med grafisk mønster, Colorama.se

10) Hvitoljet eik fra Solidfloor, hjemme hos Livet på landet blogg.


Som første bilde.

Og som en liten ekstraservice :) tar jeg med lenke til en informativ samleartikkel med hele 21 vakre tregulv.

Håper alle har hatt ei fin helg.(?) Min var strålende! Morsdagsfrokost fra roomservice på senga og glade og et herlig syn av skjønne, stolte barn som fikk være med på pappas overraskelse! :) Mor var rørt til tårer. :)

Ellers eventyrlig inni fjordene. Bilder i morgen :)


I neste innlegg
design på et venterom?

4 kommentarer:

  1. Jeg syns det er vanskelig med gulv..vi må skifte ut en utslitt parkett i stuen og må velge et slitesterkt gulv pga hund, unger, uvøren mann osv ...
    Vet du hvilken parkett som tåler mest? Har ikke lyst på fliser eller betonggulv i stuen, selv om det unektelig hadde vært mest praktisk.
    Ha en fin, ny uke!
    Kjersti
    Kjersti

    SvarSlett
  2. Ja, vi skal jo legge nytt gulv etter vannlekkasje for noen uker sida. Etter noen runder har vi nok landa på den ordinære, kjedelige, men fine eikeparketten nok en gang. ☺

    SvarSlett
  3. Tusen takk for Køben-tips! Skal benytte meg nå når jeg skal dit uten barn! Men vindjakke trenger jeg ikke, for den andre helga i mars blir det VÅR i København! Har jeg bestemt.:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...