torsdag 12. august 2010

Velkommen brit'er 2


Jeg er så glad hver gang jeg finner eksempler fra britiske hjem med smak (!) ;) Her er et nytt eksempel som jeg er glad for å vise frem.

Som du kanskje skjønner, er dette en omgjort låve. Med særpreg i bøttevis. De to første bildene er fra en helt spesiell sittekrok med peis på låveloftet.

De har tillatt seg å gå langt i den moderne stilen som motstykke til det gamle og svært tradisjonelle. Noen synes kanskje dette blir for stramt? Spennende å se uansett, synes jeg. Og Åpent hus skal ha et åpent sinn! :) 


Bare en halvvegg bak kjøkkenbenken, gjør at romfølelse blir kjempespennende. Bare se hva som er utsikta bak kjøkkenredskapene! (sees best under)






Her har de gått for åpne løsninger og få farger.
Hvitt, tre, stål og glass.


Originalt: bilde av en sofa over sofaen. :)

Store vindusflater til de flotte omgivelsene på gården.


Personlig likevel. Her ser man at det bor folk.

Lekre bygningsdetaljer i taket.


Oj. Dette ble vel nesten for romslig??

 
Bunnveggen er dekt av svart hvitt foto av familien.
Hans Wegners Y-stol gjør seg alltid!

Kanskje litt vel monokromt for min del, dette her. Men det har en herlig ro over seg, når løsningene er så helhetlige som her. Halvvegger brukes fint for å lune av store rom i overetasjen.

Jeg hadde nok introdusert et par "levende" detaljer, hadde dette vært mitt. Litt mer naturmaterialer, et og annen grønn, levende plante, noen tekstilinnslag, og et og anna slags fargehint.


Tviler på at så veldig mange andre har slik levende utsikt fra senga??
(under)


Betongvask og fri utsikt til hesteinnhengningen også fra badet.


Her er forresten Velkommen brit'er 1.

Har helt glemt å vise dere flere bilder fra mine venners flotte bolig som ble preppa for salg.

I morgen
blir det stilig stue her :)

1 kommentar:

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...