tirsdag 31. august 2010

Opp på veggen

Jeg liker å ta bilder
jeg liker å gå nært- forstørre småting.

Så ofte jeg får det til
tar meg tid til å se på småting - studere detaljer


Fotokamera gir meg en ekstra mulighet til å nyte slike nærstudier - til å fryse øyeblikket, og til å kunne hente igjen opplevelsen.
På sommerturen til Geiranger tok jeg noen enkle bilder av noe som er langt fra det folk forbinder med stedet. Men jeg synes de ble fine, og jeg tok endelig mot til meg og fikk et av dem forstørra.


Nå er det kommet opp på veggen. Litt rart for meg. Artig. Spennende.
Det er ikke noe fancy. Og ikke noe komplisert motiv en gang. Men jeg liker det.


Den lille beskjedne hundekjeksen som vokser og lever i glipet mellom to naust i fjordbygda.
Her skal den få henge ei stund. I all sin beskjedne enkelhet. :)

Dagen i dag: dagen etter siste Sommerhage-innlegg her i Åpent hus bøtter det ned fra mørke skyer over byen min. Kvikksølvet har trykt seg ned under 10, og kroppen skriker etter lunere klær og mer innetid. Det må man kalle sesongavslutning! Nå må nok hagemøblene straks gå i opplag.. Så får man vel heller ta frem igjen pleddet og telyslyktene og rigge seg til for høsten.

I love taking pictures. To go up close and study the itzy bitsy details. To enjoy the beauty of little, simple things.

Self confidence, I must admit, is not my strongest point. Actually this blog is kind of therapeutic in that matter. Recently, though, I took the courage to blow up one of this summer's close ups. Really weird to actually see it up on the wall. I think I like it. At least it's going to stay there for a while. And spread some modest simple beauty to our everyday run-around days :).

Summer days are definetely over around Open house. Looks like "The big rainshower" started - it usually ends in late April...
Alle foto (c) Åpent hus

I neste innlegg
Et glimt fra ønskelista mi.

22 kommentarer:

  1. Kjempefint motiv! Så flink du er :) Det er jo litt kjekt å lage sin egen veggpryd! Jeg har selv fått et fint bilde jeg engang tok opp på lerret og har lyst å lage flere slike..

    SvarSlett
  2. Likte motivet og bildet, og jeg synes det gjorde seg flott på veggen over sofaen!
    Ha en fin dag
    Klem Tonje

    SvarSlett
  3. Enkelt, men kjempefint! Liker panelveggen bak og eg? Er det ferdigmalte plater eller god gammeldags panel?

    SvarSlett
  4. Det var eit fantastisk fint bilde! Nydelege fargetonar og flott motiv! Du er kjempe flink!

    SvarSlett
  5. Nydelig foto som gjorde seg veldig godt på veggen, flinke du!

    SvarSlett
  6. Bildet var jo kjempefint!Du er flink!
    Klem

    SvarSlett
  7. FLott bilete! Vi skal til Geiranger om eit par veker og eg gler meg. Det er morosamt å ta bilete som ikkje er typiske:)

    SvarSlett
  8. Nydelig bilde. Det passer så godt over sofaen din også.
    Klem

    SvarSlett
  9. Det var et utrolig flott motiv du hadde brukt. Et fint og personlig innslag på veggen. Kjekt å se at du også har blitt tospråklig i bloggen din forresten :)

    SvarSlett
  10. Utrolig fint bilde! Likte komposisjonen og fargesammensetningen! Du er jammen flink!

    SvarSlett
  11. Wow. Det var jo kjempefint.
    Bilder blir ekstra fine når man har tatt de selv.
    Syntes jeg da :)

    SvarSlett
  12. Det ble kjempefint, så flink du er! Passet veldig bra over sofaen deres. Likte veldig godt putene dine også :)

    SvarSlett
  13. Nydelig bilde!!
    Et slik kunne jeg også tenkt meg, så enkelt, men likevel så effektfullt!Imponert over hvor flink du er!
    Er forresten jevnlig innom bloggen din, liker den veldig godt!

    Mvh Kristin (midt-norge)

    SvarSlett
  14. Så flott,god komposisjon,det gyldne snitt og fine farger.
    Flink,god til å se linje og form:)
    fioline

    SvarSlett
  15. så lekkert og personleg..
    du er flink!!

    SvarSlett
  16. Så flott bilde! Det gjorde seg virkelig godt på veggen. Så flink du er!

    (Også ser jeg at jeg har publisert bilder fra samme reportasje som deg - beklager, men det var ikke meningen å "herme". ;) Av og til blir det visst litt overlapping her inne...)

    SvarSlett
  17. Så nyyydelig! kjempelurt av deg å forstørre bildet ja:) Er innom hver kveld og koser meg med det du deler med oss! Takk skal du ha for flott blogg!
    klem Olin

    SvarSlett
  18. Hei!
    Tusen takk for besøk hos meg! Alltid koselig å besøke en ny blogg!! For et fint bilde du har tatt - det lysegrønne mot det grå...- nytt mot gammelt - nyyyydelig!!!!!
    Mange fine innlegg hos deg - jeg kommer gjerne på besøk senere også! Flott blogg!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  19. Så flott det ble! Veldig fint bilde, med fine kontraster! Det liker vi:)

    SvarSlett
  20. Det var helt nyyydelig! Så gøy å lage i stort format og henge på en flott plass!
    Veldig, veldig flott bilde
    K

    SvarSlett
  21. Nydelig. Du er jammen med flink. :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...