mandag 9. august 2010

Byliv Bergen


Nå har jeg vært på en liten Bergenstur igjen. :) Og siden jeg tidligere bodde der i ti år, er det godt å "komme hjem" litt. Nyte storbyen, og gå på oppdagelse og finne nye steder og gamle minner. Dagens innlegg er viet Bergen. Her er noen bilder fra turen min.




bildene over er fra koselige små steder rundt Skostredet.
Så måtte jeg ei lita kaffeløype og nyte kafelivet og god kaffe.

Dette stedet må du besøke, hvis du ikke har vært der ennå.
Det ligger rett til høyre bak inngangen til Fløibanen.


Lite, enkelt sted. Med herlig kaffe og hyggelig atmosfære.


Dagen jeg var der, var det strålende sol, så alle ville sitte ute. Sola slapp ikke helt til ved utebordene mellom de små husene akkurat da, så kafegjengerne brukte heller steintrappa ved siden av. Der satt de på rekke og rad oppover. (ville ikke bry folk med å ta bilde!).
En herlig hverdagslykkelig stund, kan du si!


Ellers hadde jeg meg et deilig lite måltid og en avslappingsstund på den tidligere omtalte Augustins lille Kaffelade. Just lovely!

Rakk en liten sving på et par fine interiørbutikker også. Mer fra det en anna dag.
Skjønn by med atmosfære og mangfold!


I neste innlegg
holder meg utendørs nå når været tillater det:
herlige sommerhager

3 kommentarer:

  1. Ser vi har mye til felles! Elsker skostredet, marken, lille øvregate, kaffelade. Takk for tips om det lille Kaffekompaniet - der skal jeg ta en tur. Har du forresten vært på Fint Design i Marken og Schau design i Lille Øvregate?
    Har et innlegg om steet art. Hva synes du om det? Trolig DOLK som har laget street-art'en på det første bildet ditt. Her er innlegget:
    http://enlyside.blogspot.com/search/label/kunst

    Bergensklem fra lott@

    SvarSlett
  2. Hei
    Et annet lite tips til en koselig kafé i Bergen:
    http://www.kaffemisjonen.no/?page_id=25
    Sakristiet på Bryggen har kjempegod kaffe og veldig koselig interiør. De som står bak stedet har flere andre kaffebarer i byen, og tar kaffe veldig alvorlig. Flere av baristaenen har deltatt på NM i barista, og om jeg husker rett har noen av baristaene deres også vunnet.

    SvarSlett
  3. hei Rita
    takk for tips
    skal oppsøke dem neste gang jeg er i byen! :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...